علم و تکنالوژی

قطع جهانی دسترسی به خدمات مایکروسافت

Published

on

(Last Updated On: دلو ۶, ۱۴۰۱)

مایکروسافت سرگرم تحقیقات درباره یک مشکل شبکه است که دسترسی به خدمات متعدد این شرکت شامل تیمز (Teams) و اوت‌لوک (Outlook) را برای هزاران تن از استفاده‌ کننده‌گان در سراسر جهان، مختل کرد.

مایکروسافت شمار استفاده‌کننده‌گانی که دسترسی آن‌ها به خدمات این شرکت مختل شد را اعلام نکرد، اما نشان داده است که بیش از ۳۹۰۰ مورد اختلال دسترسی در هند و بیش از ۹۰۰ مورد در جاپان گزارش کرد. گزارش‌های اختلال در دسترسی در استرالیا، انگلیس و امارات متحده عربی هم افزایش یافت.

سایت “داون دتکتور” با جمع‌آوری گزارش از منابع مختلف شامل گزارش‌های خطا که توسط استفاده‌کننده‌گان ارسال شده است، قطعی سایت‌ها و خدمات را جستجو می‌کند.

مایکروسافت در توییتی نوشت:«ما مشکل شبکه احتمالی را شناسایی کرده‌ایم و مصروف بازبینی هستیم تا اقدام بعدی برای حل مشکل را مشخص کنیم.»

در جریان این اختلال، اکثر استفاده‌کننده‌گان خدمات مایکروسافت قادر به مبادله پیام، پیوستن به مکالمات ویدئویی یا استفاده از قابلیت‌های نرم افزار تیمز نبودند. بسیاری از استفاده‌کننده‌گان در تویتر به ارسال اخبار درباره اختلال سرویس مایکروسافت پرداختند و هشتگ مایکروسافت تیمز، در این سایت شبکه اجتماعی بیشتر شد.

مایکروسافت تیمز بیش از ۲۸۰ میلیون استفاده‌کننده‌ در سراسر جهان دارد و بخشی از فعالیت‌های روزانه کسب و کار‌ها و مکاتب را تشکیل می‌دهد که از این خدمات، برای تماس، برگزاری جلسات برنامه‌ریزی شده و سازماندهی جریان کار، استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، خدمات دیگر مایکروسافت نیز با اختلال روبرو شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل