Connect with us

رویداد های اخیر

قونسلگری افغانستان در استانبول به امارت اسلامی واگذار شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۹, ۱۴۰۱)
وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه، ۹ حوت) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که دیپلومات‌های فرستاده‌شده از سوی امارت اسلامی به‌گونه‌ رسمی در سرقونسلگری افغانستان در استانبول کار خود را آغاز کردند.

اعلامیه می‌افزاید؛ نمایندگان وزارت امور خارجه تلاش می‎کنند تا به گونه شفاف در زمینه ارایه خدمات لازم قونسلی برای پناهجویان افغان در آن جا فعالیت کنند.

اماکن دیپلوماتیک افغانستان در کشورهای منطقه، یکی پی دیگری به امارت اسلامی سپرده می‌شوند.

در تازه ترین مورد وزارت امور خارجه می‌گوید قونسلگری افغانستان در استانبول به دیپلومات‌های فرستاده شده امارت اسلامی واگذار شده است.

در اعلامیه وزارت امور خارجه آمده است؛ دیپلومات‌های اعزامی به گونه رسمی در سرقونسلگری افغانستان در استانبول ترکیه کار خود را آغاز کرده اند.

دراعلامیه آمده است؛ در کنار ویژه‌گی و اهمیت روابط دیپلوماتیک امارت اسلامی و ترکیه، حضور هزاران پناهجوی افغان در استانبول بر اهمیت این شهر افزوده و نمایندگان دولت را واداشته تا در زمینه ارایه خدمات قونسلی به گونه شفاف فعالیت داشته باشد.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه  می‌گوید که:«دیپلومات‌های اعزامی از سوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه ۸حوت) به طور رسمی در سرکنسولگری افغانستان در استانبول ترکیه کار خود را آغاز کردند. وزارت امور خارجه در تلاش است تا خدمات کنسولی را با مسوولیت و شفافیت ارائه دهد.»

ذاکر جلالی، مشاور وزارت خارجه امارت اسلامی ناوقت روز دوشنبه (۸ حوت) در تویتی نوشت که بعد از تهران، قنسولگری افغانستان در استانبول نیز فرستاده وزارت امور خارجه امارت اسلامی تسليم شده است.

آقای جلالی نوشته که مسولیت قنسولگری افغانستان در استانبول رسماْ به تیم امارت اسلامی به رهبری گل ‌مت ‌خان زدران واگذار شده است.

درهمین حال، سیاستگران می‌گویند، سپرده شدن سفارتخانه‌ها و قونسلگری‌های افغانستان به امارت اسلامی، مسولیت دولت را سنگین‌تر می‌سازد.

به گفته سیاستگران، این اقدام هم‌چنان درکنار بهبود روابط کابل و استانبول می‌تواند در راستای رسیدگی درست به موقع به چالش‌ها سد راه پناهجویان افغان موثر باشد.

شماری از کشورها همچون روسیه، پاکستان، چین، ایران و ترکمنستان که روابط نزدیکی با امارت اسلامی افغانستان دارند، دیپلومات‌های امارت اسلامی را پذیرفته‌اند. آگاهان می‌گویند، واگذاری نمایندگی‌های سیاسی و دیپلوماتیک افغانستان یکی پی دیگر به امارت اسلامی، دولت افغانستان یک گام دیگر به سمت رسمیت شناسی نزدیک‌تر می‌سازد.

این درحالی است که روزگذشته (دوشنبه ۸حوت) سفارت افغانستان در تهران به گونه رسمی به امارت اسلامی تحویل داده شد.

وزارت خارجه فضل احمد حقانی را به صفت شارژدافیر سفارت افغانستان در تهران معرفی کرده است.

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملا برادر و معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

معاونیت اقتصادی با نشر خبرنامه‌ای نوشته که ملا عبدالغنی برادر در این دیدار بر امضای برخی موافقت‌نامه‌ها به منظور حل مشکلات بانکی تاجران دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان – قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزه به تاجران افغان تاکید کرده است.

آقای ژومانگارین گفته است که قزاقستان در نظر دارد اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند و آماده است در بخش‌های حکومت‌داری الکترونیکی، صنعت، تحصیلات عالی، معارف، صحت و بانک‌داری با افغانستان همکاری کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!