اخبار ساحوی

قیس رحمانی از رییس جمهور خواست تا با قاچاقبران انسان مبارزه کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس جمهور غنی با قیس رحمانی گراننده پیشین پس از خبر اریانا نیوز که در مسیر سفر به اروپا کودک چهارماهه اش را در آب بحر از دست داد، تلفونی صحبت کرد.

اقای غنی می گوید: “خواست قیس رحمانی از وی مبارزه با قاچاقبران انسان بود.”

رییس جمهور همچنان از جوانان تحصیل کرده می خواهد که کشور را ترک نکنند.

پس از آنکه تلویزیون آریانا نیوز رویداد غم انگیز مجری پیشین برنامه پس از خبر این شبکه را به تصویر کشاند، بسیاری ها را این رویداد غم انگیز ساخت.

تا جایکه رییس جمهور غنی نیز میگوید با آقای رحمانی تماس تیلفونی داشته وعده همکاری را برای رسیدگی به مشکلات وی داده است.

رییس جمهور محمد اشرف غنی: “امروز ما با قیس رحمانی صحبت داشتم، دختر نازنینش که در روز عید ما و بی بی گل افتخار داشتم او را در بغل بگیریم، اما او دختر حالا وجود ندارد. پیام قیس برایم این بود تا با قاچاقبران انسان مبارزه کنم.”

رییس جمهور غنی همچنان از جوانان می خواهد تا قربانی بازی های قاچاقبران انسان نشوند.

رییس جمهور افزود: “در کار جسمی شرم نیست، اما این را باید درک کنین که ما یک سرمایه گزاری عظیم به این خاطر نه کردیم که دوباره برود و به یک کاریگر غیر حرفوی بدل شود.”

وزارت خارجه افغانستان نیز میگوید که به سفیر افغانستان مقیم ترکیه دستور داده است تا با آقای رحمانی از نزدیک ببیند و به مشکلات آنان رسیدگی صورت بگیرد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه خیرالله آزاد میگوید:”وزیر صیب امور خارجه شب گذشته با قیس رحمانی تلیفونی صحبت کردند، متعاقبا با سفیر افغانستان در ترکیه اقای دوکتور امان الله جیحون صحبت تلیفونی داشت، برایشان هدایت دادند که با آقای رحمانی همکاری کنند.”

این رویداد در حالی صورت می گرد که شماری زیادی از جوانان کشور به دلیل نا امنی و بیکاری کشور را ترک می کنند اما این فرار دشواری های را نیز در قبال دارد.

گزارش از نوید بهار

Trending

خروج از نسخه موبایل