1393انتخابات

نورستانی: برای جلوگیری از تقلب در دور دوم انتخابات روش های جدیدی طرح شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفته است در صورتیکه انتخابات به دور دوم برود آنان شیوه های جدیدی را برای جلوگیری از تقلب و تخطی های انتخاباتی روی دست دارند.

وی تاکید کرد که ۵۰ هزار کارت نظارت جدید را برای دو نامزد ریاست جمهوری چاپ کرده اند و صلاحیت توزیع این کارت ها را نیز به خود نامزدان سپرده اند.

احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت:” اینبار بخاطر جلوگیری از تقلب ها و تخطی های انتخاباتی تقریباً تابحال 50 هزار کارت نظارت را برای ناظرین نامزدان چاپ کرده ایم که اینبار تمام این کارت ها را به دونامزد که احتمالآ در درو دوم رقابت کنند میدهیم و آنها خودشان باید اسم، ولد و جای ناظران خود را در کارت نوشته کنند و خود شان ناظرین خود را تعیین کنند”.

انتخابات ریاست جمهوری کشور٬ با تقلب ها و تخطی های همراه بود که واکنش های گوناگونی را نیز در پی داشت. اکنون که به احتمال قوی انتخابات ریاست جمهوری کشور به دور دوم می رود برنامه های برای جلوگیری از تقلب وجود دارد؟

به گفته آقای نورستانی در دور دوم شماری از روئسای ولایتی این کمیسیون تبدیل و شماری هم به اتهام تقلب برکنار و به دادستانی معرفی می شوند.

اما گذشته از موارد تقلب و تخطی های انتخاباتی مسأله تامنیت امنیت انتخابات از موارد مهمی است که آقای نورستانی به آن اشاره کرده نگرانی اش را در این مورد بیان کرد.

احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت:” نگرانی خاصی ما فقط مسائل امنیتی است، بخاطریکه در حال حاضر وضعیت هواه هم نسبت به گذشته خوبتر شده و مخالفین دولت ممکن با استفاده از این فرصت تلاش کنند تا مانع روند انتخابات شوند و این نگرانی عمده ما در دور دوم انتخابات است”.

گفته شده است که اگر انتخابات ریاست جمهوری کشور به دور دوم برود ۲۴ جوزا تاریخ احتمالی برای برگزاری آن تعیین شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل