خبرهای تازه

لارنس: طالبان، شبکه حقانی و دیگر گروه های هراس افگن در پاکستان لانه های امن دارند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شارژدافیر ویژه و سرپرست سفارت امریکا در کابل می گوید، طالبان، شبکه حقانی و دیگر گروه های هراس افگن در پاکستان لانه های امن دارند و حمایت آن کشور را با خود دارند.

هوگو لارنس در یک گفتگوی ویژه با آریانانیوز گفت: “ما میدانیم که رهبران طالبان در پاکستان هستند، ما میدانیم که طالبان لوجستیک خود را از پاکستان بدست میاورند، ما میدانیم که بیشرین بخش تمویل طالبان از سوی پاکستان حمایت می شود، ما میدانیم زمانی که طالبان جراحت جدی برمیدارند میروند به آن سو و همه میدانیم و این خیلی روشن است.”

اما آقای لارنس تاکید می ورزد تا زمانی که افغانستان حمایت پاکستان را نداشته باشد، نمی تواند به صلح برسد. وی در مسایل افغانستان به ویژه روند صلح نقش اسلام آباد را کلیدی میخواند و می گوید شکی نیست که پاکستان عامل درگیری و جنگ در افغانستان است.

از سوی دیگر، این مقام بلند پایه امریکائی در افغانستان که بزودی منحیث شارژدافیر ویژه و سرپرست سفارت امریکا در کابل ماموریتش را به پایان می رساند، می گوید نظر به ستراتیژی جدید اداره رییس جمهور ترمپ نخست باید مشکلات داخلی افغانستان برطرف شود.

وی اظهار داشت: “این مسایل را در افغانستان بهتر می سازد. این در مورد حکومتداری خوب است، این در مورد مبارزه علیه فساد است، این در مورد به پایان رساندن معافیت از مجازات است، این در مورد اصلاحات اقتصادی است تا اقتصاد در افغانستان بهبود یابد، این در مورد ایجاد یک رژیم منظم و متداوم است تا سکتور خصوصی سرمایه گذاری کرده بتواند.”

به گفته ی شارژدافیر ویژه امریکا مدیریت سالم در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان وجود ندارد.

او گفت: “معضل انتخابات حساس است. به نظر من در این مورد مشکلاتی وجود دارد. این معضل بیشتر به افغانها تعلق دارد تا امریکا و جامعه جهانی. اما من در کشور در عین اجرای وظیفه خود حضور داشتیم و میدانم که در سطح رهبری کمیسیون انتخابات مشکلات وجود دارد و شما به یک رهبریت و مدیریت مسلکی نیاز دارید چون انتخابات برای آینده این کشور خیلی مهم است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل