رویداد های اخیر

لاوروف: طالبان باید از خشونت و خواست تازه در مذاکرات دست بردارد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۹, ۱۳۹۹)

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در یک نشست خبری با محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان، از طالبان خواست تا خشونت‌ها را کاهش دهد و از خواست‌های تازه در گفتگوهای میان افغان‌ها خود داری کند.

لاوروف گفته است که روسیه حاضر است تا با امریکا، چین، پاکستان، هند، ایران و کشورهای آسیایی مرکزی در مورد آوردن صلح به افغانستان کار کند.

این در حالی است که اتمر وزیر خارجه روسیه در راس یک هیات بلند پایه دولتی روز چهارشنبه گذشته وارد مسکو شد تا با مقام‌های آن کشور در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کند.

لاوروف در این باره گفته است:” ما با بازیگران اصلی بشمول امریکا، چین، پاکستان، هند، ایران، و کشورهای آسیایی مرکزی تماس‌های خود را ادامه میدهیم. این تماس‌ها کمک خواهند کرد تا روند مستقیم گفتگوهای بین الافغانی کامیاب شود.”

 او افزود که “این یگانه راه حل است.”

وزیر خارجه روسیه همچنان بر عملی شدن توافقنامه دوحه تاکید کرد و گفت که این توافقنامه توسط قطعنامه سازمان ملل متحد تایید شده است.

لاوروف افزود:” پیام ما به طالبان مخفی نیست، نیاز است تا طالبان از افزایش درگیری‌ها خود داری کند و به برگزاری گفتگوهای مستقیم بین الافغانی احترام کند وهمچنان از خواست‌های تازه خود داری کند.”

او افزود که “همه طرف‌ها بشمول طالبان باید باید به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد احترام کنند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل