علم و تکنالوژی

لحظه شماری هند برای فرود بر مهتاب

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱, ۱۴۰۲)

هند روز چهارشنبه دومین تلاش خود را برای فرود روی مهتاب انجام خواهد داد، ماموریتی که برای اکتشاف ماه و جایگاه این کشور به عنوان یک قدرت فضایی بسیار مهم می‌باشد.

این در حالی است که چند روز قبل فضاپیمای روسیه به مهتاب سقوط کرد و ماموریت این کشور ناکام شد.

به گزارش رویترز، فضاپیمای چاندرایان-۳ سازمان تحقیقات فضایی هند حدود ساعت ۶:۰۴ بعد از ظهر به وقت محل در قطب جنوب ماه فرود خواهد آمد.

ماموریت هند – چاندرایان در زبان هندی و سانسکریت به معنای وسیله نقلیه ماه است – دومین تلاش این کشور برای فرود در آنجا است. در سال ۲۰۱۹، ماموریت چاندرایان-۲ با موفقیت یک مدارگرد را مستقر نمود اما فرودگر آن سقوط کرد.

کارلا فیلوتیکو، شریک و رئیس شرکت مشاوره اسپیس‌تک پارتنرز گفت: «فرود بر روی قطب جنوبی (ماه) در واقع به هند این امکان را می دهد که وجود یخ آب را مشخص کند. این برای اطلاعات تجمعی و علم زمین‌شناسی ماه بسیار مهم است.»

هیجان در هند برای فرود بر ماه روز چهارشنبه با سرخط روزنامه ها و با اجرای شمارش معکوس از سوی چینل های خبری افزایش یافت. شاگردان مکتب در حالی که منتظر نمایش زنده فرود بودند، بیرق سه رنگ هند را تکان می‌دادند.

به گزارش رسانه ها، صدر اعظم نریندرا مودی، فرود را از افریقای جنوبی، جایی که در نشست جاری بریکس شرکت می کند، تماشا خواهد کرد.

زمین ناهموار، فرود در قطب جنوب را دشوار می کند و اولین فرود تاریخی خواهد بود. یخ آب منطقه می تواند سوخت، آکسیجن و آب آشامیدنی را برای ماموریت های آینده تامین کند.

برای هند، یک فرود موفقیت‌آمیز بر ماه نشان‌دهنده ظهور آن به عنوان یک قدرت فضایی است زیرا دولت صدراعظم نریندرا مودی به دنبال تشویق سرمایه‌گذاری در پرتاب‌های فضایی خصوصی و کسب‌وکارهای مبتنی بر ماهواره است.

Trending

خروج از نسخه موبایل