اخبار ساحوی

لیون پانیتا: واشنگتن و متحدانش مسیر نبرد در برابر هراس افگنان را تغییر داده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر دفاع امریکا میگوید، مسیر جنگ در برابر هراس افگنان و شبکه آلقاعده در افغانستان تغییر کرده است.

لیون پانیتا وزیر دفاع امریکا اوضاع افغانستان را پس از سفر اش به کابل خوب بررسی کرده وی گفته است که “نیروهای ائتلاف جهانی در افغانستان توانسته اند روند خشونت ها را متوقف سازند که در پنج سال گذشته روبه رشد بوده است و اکنون طالبان ناتوان شده اند. نیروهای امنیتی افغان درحال توان مند شدن هستند و روند سپردن مسؤولیت امنیتی تمامی افغانستان به این نیروها تکمیل خواهد شد ، اما خطرهای دیگری چون تهدید گروهای وابسته به شبکه القاعده،هنوز هم یک چالش است”.

این مقام ارشد نظامی امریکایی همچنان گفت: راهبرد نبرد امریکا در سال های نخست، پاسخگوی جنگ افغانستان نبود، اما راهبرد کنونی امریکا، مسیر جنگ در افغانستان را تغییر داده است.

با آنکه ادامه ی خشونت های جنگی از سوی طالبان هنوز هم از عمدترین نگرانی ها در افغانستان گفته میشود اما وزیر دفاع امریکا می گوید: فرماندهان نظامی کشورش درافغانستان باور دارند که واشنگتن و متحدانش پس از یازده سال، مسیر نبرد در برابر هراس افگنان را  تغییر داده اند.

در این حال، وزارت امور داخله افغانستان از توانمند شدن نیرو های افغان سخن میزند و میگوید: نیرو های افغان توانایی نبرد در برابر تهدیدهای داخلی را دارند، اما صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله حکومت افغانستان از متحدانش بین المللی می خواهد تا راهبرد فشار بر لانه های تروریزم را در آنسوی مرز طراحی کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل