رویداد های اخیر

مارشال دوستم در برابر طالبان عملیات نظامی راه اندازی میکند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۴, ۱۴۰۰)

مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر جنبش اسلامی افغانستان، پس از برگشت از ترکیه گفته که طالبان تمامی امکانات شان را برای بدست آوردن ولایت‌های هرات، تخار، جوزجان، کندهار، هلمند به خرچ داده تا یکی از این ولایت‌ها را سقوط دهد.

مارشال دوستم می‌گوید، وضعیت جنگی هر روز وخیم تر می‌شود.

وی می افزاید که حملات طالبان  بر مراکز این ولایت‌های به عقب زده شده اند.

دوستم در این باره گفت:” دشمن تمام امکانات اش را به خرچ می‌دهد که یکی از ۵ ولایت جوزجان، هرات، هلمند، تخار و کندهار را سقوط بدهد.”

دوستم می افزاید که با توجه به اوضاع کنونی کشور با رهبران سیاسی مشورت خواهد کرد و بعدا برای مبارزه با طالبان به شمال کشور سفر خواهد کرد.

مارشال دوستم می افزاید:”وضعیت کنونی ایجاب می کند، جلسه و یک تدابیر گرفته شود؛ این یک دسیسه خورد نیست و این نیاز به برنامه ریزی با سران سیاسی دارد.”

دوستم از بسیج‌های مردمی در برابر طالبان استقبال میکند و می‌گوید، بدون هیچ امتیاز نیروهای اش در شمال افغانستان به ویژه در فاریاب و جوزجان قربانی میدهد.

او افزود:” همین بسیج‌های مردمی با فرماندهای جنگی استقامت کرده اند و بارها من این را گفته ام در این شرایط در این وقت به من این ندادی آن ندای نیاز نیست نیاز است همه ما به هم اعتماد  داشته باشیم.”

دوستم درحالی این اظهارات را ابراز میکند که درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در شهرهای هرات، لشکرگاه و کندهار ادامه دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل