اخبار ساحوی

سفیر آلمان: پناهجویان غیرقانونی افغان در آلمان به گونه اجباری اخراج خواهند شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سفیر آلمان در کابل مارکوس پوستل میگوید که اکثر پناهجویان غیر قانونی افغان در آلمان پذیرفته نمی شود و بگونه اجباری اخراج خواهند شد.

این دیپلومات آلمانی تاکید می ورزد که با همکاری کشور ترکیه از طریق اطلاعات مخابراتی مانع مهاجرت های غیر قانونی از طریق بحر خواهم شد. سفیر المان در کابل همچنان از آمادگی کشور اش به همکاری در روند صلح نیز خبر داد.

سفیر المان در کابل در گفتگو ویژه با اریانا نیوز می گوید بی باوری به حکومت، نبود کار و مشکلات امنیتی و شایعات قاچاقبران انسان سبب موج مهاجرت های غیر قانونی به اروپا به ویژه المان شده است.

وی می گوید که المان تمام پناهجویان غیر قانونی را نمی پذیرد و در صورت عدم عودت داوطلبانه به گونه اجباری اخراج می گردند.

مارکوس پوستل سفیر المان در افغانستان میگوید: “ان های که به طور غیر قانونی به المان می ایند پول نمی دهیم. کسانی به المان بروند که مورد خشونت و یا مورد خطر قرار داشته باشند اجازه دارند در المان بمانند که این اقلیت است اکثریت پناهجویان اجازه ندارند در المان بمانند.”

اقای پوستل از کشورهای ترکیه و ایران می خواهد که مرزهای شان را به روی پناهجویان غیر قانونی از ان مسدود کند. وی می گوید که انان در این زمینه همکاری شان را با کشور ترکیه نیز اغاز کرده اند.

مارکوس پوستل سفیر المان در کابل میگوید: “فرستادن کشتی ها به بحر مدیترانه به خاطر جمع آوری اطلاعات از طریق مخابرات وبعد از آن معلومات را به ترکیه داده میشود که بر بنیاد این معلومات به خاطر جلوگیری پناهجویان فعالیت انجام میدهند.”

سفیر آلمان همچنان از امادگی کشور اش به همکاری در روند صلح افغانستان خبر داد.

مارکوس پوستل افزود: “امریکا و چین بالای پاکستان تاثیر دارد به خاطر مسایل صلح تا طالبان را به میز مذاکره بکشاند حل نظامی به این بحران وجود ندارد طالب به نقطه رسیده که به مذاکرات نزدیک شده اند.”

به گفته سفیر المان در یک سال گذشته 154 هزار پناهجوی افغان وارد المان شده است که در سال های گذشته حدود یک میلیون افغان وارد المان شده بودند.

گزارش از عبدالعزیز کریمی

 

Trending

خروج از نسخه موبایل