اخبار ساحوی

مالیه دهنده گان آمریکایی خواستار ادامه همکاری با افغانستان اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دانیل فیلد من نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان از رهبران حکومت وحدت ملی میخواهد برای حل چالش های کنونی در مشورت با هم تصمیم گیری کنند.
نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان پس از دو ساعت گفتگو در عقب در های بسته با رییس اجراییه حکومت میگوید که ارایه تعهدات رییس جمهور غنی به کانگرس این کشور مالیه دهندگان امریکایی را وادار به ادامه همکاری های شان با افغانستان ساخته است. وی تاکید دارد واشنگتن برای موفقیت حکومت وحدت ملی سرمایه گذاری کرده و رهبران این حکومت باید برای حل چالش های کنونی افغانستان در مشورت با هم تصمیم گیری کنند.
دانیل فیلد من، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان میگوید: ” انچه که میتوانم با اطمینان بگویم این است که رهبران حکومت برای ظرفیت سازی و اینده بهتر تلاش میکنند. اما نیاز است چالش های که امروز افغانستان را تهدید میکند رییس جمهور و رییس اجراییه برای حل ان یکجا با هم مشوره کنند. که جامعه جهانی نیز دراین زمینه همکار افغانستان خواهد بود.”
نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان که قرار است هفته اینده وارد اسلام اباد شود تلاش های این پاکستان را برای تامین ثبات در افغانستان صادقانه میداند.
دانیل فیلد من نیز اضافه نمود که خواست آنها از حکومت افغانستان این است که برای بهبود روابط با پاکستان تلاش کنند در پاکستان نیز این دید گاه وجود دارد که باید رابطه نزدیک با افغانستان داشته باشند و حکومت پاکستان متعهد به اوردن ثبات در افغانستان است.
در این میان رییس اجراییه از ادامه کمک های امریکا به افغانستان ستایش کرده میگوید که هنوز هم دیدگاه ها در پیوند به توافق نامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی دوگانه است.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه میگوید: هنوز هم اختلاف دیدگاه ها درمورد توافقنامه سیاسی شکل گیری حکومت وحدت ملی وجود داشته اما حکومت با درنظر داشت ملی با موثریت باید کار بکند.
شماری اگاهان سیاسی نیز تناقض در دید گاه رییس جمهور و رییس اجراییه را عامل اساسی کند بودن کار حکومت میدانند و تاکید دارند که ادامه این وضعیت پایه های حکومت وحدت ملی را لرزان خواهد ساخت.

گزارشگر فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل