Connect with us

رویداد های اخیر

امانوف: ترکمنستان متعهد به تکمیل پروژه تاپی است

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

رئیس اجراییه‌ای پروژه تاپی گفته است که ترکمنستان متعهد به تکمیل پروژه ساخت خط لوله گاز از طریق افغانستان به پاکستان و هند است.

محمد میرات امانوف در نشست «سرمایه گذاری ترکمنستان در بخش انرژی» در پاریس گفته است که این کشور در پروژه تاپی مطابق با قوانین بین المللی به پیشرفت‌هایی دست یافته است.

وی افزود: «ترکمنستان در حال پیشرفت قابل توجهی در ساخت خط لوله گاز طبیعی تاپی است که هدف آن تامین سالانه ۳۳ میلیارد متر مکعب گاز به جنوب آسیا می‌باشد.»

امانوف تاکید کرد که ساخت لوله گاز در ترکمنستان تکمیل شده است و اکنون در مورد پیشبرد پروژه فراتر از این کشور مطابق با ستندردهای بین المللی بحث می‌شود.

رئیس اجرائیه‌ای پروژه تاپی همچنان خاطر نشان کرد که با استفاده از گاز طبیعی، انتشار گاز کاربن دای اکساید در هوا کاهش خواهد یافت.

رویداد های اخیر

الله گل مجاهد در پیوند به یک قضیه قتل بازداشت شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

پولیس کابل اعلام کرده است که الله گل مجاهد، عضو پارلمان در حکومت پیشین، در پیوند به یک قضیه قتل بازداشت شده است.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل، در صفحه ایکس خود نوشته است که مجاهد در قضیه قتل سعیدالله در ماه حوت سال گذشته مظنون است.

وی افزوده است که تحقیقات قضیه ایجاب می‌کند که آزادی مجاهد محدود باشد و از این رو تصمیم گرفته شد تا صدور حکم محکمه در توقیف به‌سر ببرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ابراز همدردی چندین کشور در پی سیلاب‌های مرگبار در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۳)

در پی جاری شدن سیلاب‌های مرگبار که جان بیش از ۳۰۰ نفر را در ولایت بغلان گرفت، پاکستان، ایران، قطر و امارات متحده عربی با افغانستان ابراز همدردی کرده اند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت و مردم پاکستان بابت تلفات جانی و خسارات گسترده مالی ناشی از بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های ناگهانی در چندین ولایت افغانستان از صمیم قلب تسلیت می‌گوید. پاکستان در این شرایط سخت با مردم افغانستان ابراز همبستگی می‌کند.»

وزارت امور خارجه قطر گفت:« دولت قطر همبستگی کامل خود را با افغانستان بابت ویرانی‌های ناشی از سیلاب‌های عظیم در ولایت بغلان در شمال این کشور که منجر به جان باختن و جراحت افراد شد، اعلام می‌کند.»

قطر بر حمایت اش از افغانستان و مردم این کشور تاکید نموده و آمادگی کامل خود را برای همکاری با مقامات ذیربط در افغانستان به منظور فراهم سازی امکانات برای مقابله با بحران‌ها اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را با مردم افغانستان و خانواده های قربانیان ابراز کرده است.

در همین حال، قونسلگری ایران در شهر مزار شریف گفته است: «ایران مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را از تلفات جانی و خسارت‌های مالی ناشی از سیلاب‌های اخیر در مناطق شمالی افغانستان از جمله در ولایات بغلان و تخار ابراز می‌نماید.»

سرمنشی سازمان ملل متحد نیز همبستگی خود را با مردم افغانستان اعلام کرد.

انتونیو گوترش گفت: «سازمان ملل متحد و شرکای آن در افغانستان با مقامات حاکم برای ارزیابی سریع نیازها و ارائه کمک‌های اضطراری هماهنگی می‌کنند.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

سفیر جاپان در کابل با معین وزارت زراعت دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۳)

تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان در کابل با مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دیدار کرده است.

وزارت زراعت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که در این دیدار پیرامون گسترش همکاری‌های جاپان در بخش زراعت و مالداری بحث و گفتگو شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!