رویداد های اخیر

متقی تحریم امارت اسلامی به دلایل حقوق بشری را «مسخره» خواند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۳, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان در نشستی که روز شنبه درباره فلسطین در تهران برگزار شده بود، برخورد دوگانه غرب در رابطه به حقوق بشر در افغانستان و غزه را مورد انتقاد قرار داد.

امیر خان متقی با اشاره به حملات اسرائیل بر غزه گفت جهانی که داد از حقوق بشر و ارزش‌های انسانی می‌زند، نظاره گر قتل عام در فلسطین است.

آقای متقی تاکید کرد که جهان در عصر بزرگترین تناقضات قرار گرفته و نیاز است که نظم جهانی تغییر کند.

او گفت :«ما در عصر بزرگترین تناقض‌ها به سر می بریم. در جهانی که کشورهایی به بهانه نقض جزئی‌ترین حقوق انسانی و یا هم به دلایل سیاسی با به کار گیری بحث حقوق بشری مورد تحریم‌ها قرار می‌گیرند، اما در عین زمان نسل کشی بی وقفه یک ملت توسط رژیمی که از تمام حدود و معیارهای انسانی در جنگ پا فراتر گذاشته مورد کوچک‌ترین ایراد قرار نمی گیرد.»

آقای متقی در این نشست خواستار متحد شدن جهان اسلام برای حمایت از آزادی فلسطین و پایان بخشیدن به حملات اسرائیل شد.

سرپرست وزارت خارجه همچنان وضع تحریم های جامعه جهانی به دلایل نقض حقوق بشری در افغانستان را مسخره آمیز خواند.

او گفت: «خیلی مسخره است وقتی دیده می شود کشور من افغانستان پس از بیشتر از چهار دهه تهاجمات کشورهای بیگانه و جنگ و هرج و مرج، وقتی به سوی امنیت و ثبات گام بر می‌دارد، با به کار گیری حقوق بشر مورد تحریم ها قرار می گیرد.»

از سویی هم وزیر خارجه ایران در این نشست گفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به صلاحیت‌ها و مسئولیت‌های که برای حفظ امنیت و صلح جهانی دارد اقدامات مؤثری تا کنون به منظور توقف حملات اسرائیل بر نوار غزه انجام نداده است.

از آغاز حملات اسرائیل بر نواره غزه نزدیک به ۸۰ روز می گذرد و بر بنیاد آمارها تا کنون در نتیجه این حملات بیش از ۲۰ هزار تن جان باخته اند که بیشتر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

باوجود واکنش‌های جهانی و خواست‌ها برای توقف این حملات، امریکا و شماری از کشورهای غربی دیگر از جنگ اسرائیل در برابر حماس اعلام حمایت نموده و به اردوی اسرائیل سلاح و مهمات نیز کمک کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل