رویداد های اخیر

متقی: جامعه جهانی افغانستان را تحت فشار قرار ندهد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲, ۱۴۰۰)

روابط افغانستان با جهان و منطقه در حال توسعه است امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه روز پنج‌شنبه ( ۱میزان) در مراسم معرفی وزیر تجارت جدید و معاون وزیر امور خارجه کشور با بیان این مطلب می‌گوید که امارت اسلامی در ۲۰ سال گذشته مورد قابل نگرانی برای جهان نبوده و باید اکنون هم جامعه جهانی افغانستان را تحت فشار قرار ندهد.

آقای متقی می‌گوید افغانستان اکنون روابط خوبی با جهان و منطقه دارد و فشارهای برخی کشورها بر افغانستان تأثیر نخواهد گذاشت.

آقای متقی می‌گوید که امارت اسلامی در ۲۰ سال گذشته تهدید برای هیچ کشوری نبوده و جامعه جهانی نباید حالا افغانستان را از این ناحیه تحت فشار قرار دهد. سرپرست وزارت خارجه می‌افزاید؛ که افغانستان اکنون روابط خوبی با جهان و منطقه دارد و فشارهای برخی کشورها بر افغانستان تأثیر نمی گذارد زیرا اکنون افغانستان و مردمش تنها نیست.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه می‌گوید که:”افغانستان توسعه یافته و باثبات به نفع تمام جهان و منطقه است و او این موضوع را برای جهان روشن کرده است.”

آقای متقی می‌گوید روابط افغانستان با جهان و منطقه در حال گسترش است وی همچنین می‌گوید افغانستان توسعه یافته و باثبات به نفع تمام جهان و منطقه است.

آقای متقی گفت:” روابط اقتصادی قوی بین افغانستان و منطقه به زودی برقرار می‌شود که تأثیر مثبتی بر کل منطقه خواهد داشت.”

در همین حال معاون دوم صدر اعظم یکبار دیگر به جهان خاطر نشان می‌سازد، که افغانستان دیگر لانه امن برای هراس افگنان نخواهد بود و از خاک این کشور بر ضد هیچ کشور دیگر استفاده نمی‌شود.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دوم صدراعظم گفت:” در این اوخر از طرف کشورهای ناتو غربی و امریکا یک اشغال دیگر در افغانستان صورت گرفت در بیست سال گذشته وجود داشت.”

هرچند تا کنون جهان امارت اسلامی در افغانستان را به رسمیت نشناخته اند، اما شرط اغلب کشورها امنیت داخلی و ایجاد فضای مصوون در افغانستان برای اطمینان دیگر کشورها است.

Trending

خروج از نسخه موبایل