رویداد های اخیر

متقی در دیدار با افغان‌های مقیم مسکو: در کابینه ما همه اقوام است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۴, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت امور خارجه از چهره‌های سیاسی و شهروندان کشور که در بیرون از افغانستان بسر می‌برند خواسته است تا دوباره به کشور برگردند.

امیرخان متقی در دیدار با افغان‌های مقیم مسکو گفته است که حالا یک حکومت مستقل و همه شمول در کشور حاکم است و پس از حاکمیت امارت اسلامی داعش سرکوب شده، سرحدات محفوظ است و از خاک افغانستان هیچ خطری متوجه کشورهای همسایه و منطقه نیست.

آقای متقی در این نشست گفت: «اگر همه شمول به این معناست که در آن پشتون، تاجیک، ازبیک، بلوچ، نورستانی باشد، پس در کابینه ما همه است.»

متقی با تأکید و پرسش گفت: «اگر همه شمول به این معنا باشد که یک وزیر نمایندگی فرانسه را بکند، یک وزیر نمایندگی امریکا را بکند، یکی نمایندگی دیگر کشور را بکند، پس مبارزه به خاطر چی کردیم؟»

او افزود که در حال حاضر سفارت خانه‌های برخی از کشورها باز و روابط با کشورها تأمین است و همچنان تاکید کرد که مشکلات در قسمت تعلیم و تحصیل در کشور به زودی حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: «امروز در صد فیصد اراضی افغانستان ادارات تعلیمی وجود دارد، برای ذکور از شروع تا انتها تمام ادارات باز است. در بخش اناث تا صنف ششم مکاتب باز است. مدارسی دینی که در آن علوم عصری هم است تا آخر باز است. پوهنتون‌ها هم شخصی و هم دولتی فعال اند. مشکلاتی که در بین این‌ها وجود دارد، خدا مهربان است و راه حل برای آن پیدا می‌شود.»

سرپرست وزارت خارجه نیز تاکید کرد که در حال حاضر کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به صفر رسیده است و وضعیت کشور رو به بهبود است.

گفتنی است که امیرخان متقی برای شرکت در نشست فارمت مسکو به روسیه رفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل