رویداد های اخیر

متقی در دیدار با کابلوف: روابط افغانستان و روسیه با گذشت هر روز قوی‌تر می‌شود

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۹, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با نماینده خاص روسیه برای افغانستان گفته است که روابط میان افغانستان و روسیه با گذشت هر روز قوی‌تر می‌شود و امارت اسلامی از مسکو به خاطر حمایت از افغانستان در نشست‌های بین‌المللی سپاسگذار است.

طبق خبرنامه وزارت امور خارجه، در این دیدار که امروز چهارشنبه صورت گرفت، امیر خان متقی تاکید کرد که روابط تجاری میان افغانستان و روسیه باید گسترش یابد.

او گفت که افغانستان آماده است تا پس از بازسازی شاهراه سالنگ در انتقال کالاهای روسی به جنوب آسیا نقش مثبت ایفا کند.

طبق خبرنامه، نماینده خاص رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در این دیدار گفت که برخی کشورها با ایجاد میکانیزم‌های جدید می‌خواهند برنامه های خود را در منطقه اجرا کنند.

ضمیر کابلوف گفت که هیچ کاری بدون موافقت حکومت افغانستان نباید انجام شود.

به گفته وی، اگر هر کشوری با افغانستان مشکل داشته باشد، می‌تواند به طور دوجانبه با حکومت افغانستان در میان بگذارد. آقای کابلوف گفت که برخی کشورها می‌بینند که کشورهای منطقه در حال گسترش همکاری با حکومت افغانستان هستند و آنها می‌خواهند با میکانیزم‌های جدید وارد مسائل منطقه شوند و برای پیشرفت‌ها مشکل ایجاد کنند.

این دیپلومات روسی همچنان تاکید کرد که ایالات متحده امریکا باید ذخایر بانکی منجمد افغانستان را آزاد نماید و اجازه دهد که این ذخایر به اقتصاد افغانستان کمک کند.

آقای کابلوف گفت که روسیه آماده است تا روابط تجاری با افغانستان را گسترش دهد و تاجران افغان می‌توانند به روسیه سفر کنند و در مورد فرصت‌های تجاری بین دو کشور گفتگو نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل