Connect with us

رویداد های اخیر

مجاهد: افغانستان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌های کسی نمی‌ماند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

سخنگوی امارت اسلامی نگرانی‌های مطرح شده در کنفرانس امنیتی مونیخ را بی‌جا دانسته و آن‌را رد کرده است.

ذبیح الله مجاهد یکشنبه در صفحه ایکس خود نوشته است که امنیت در افغانستان تامین بوده و هیچ گروه خارجی در این کشور حضور و اجازه فعالیت ندارد، و در جریان دو و نیم سال حاکمیت امارت اسلامی، از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نشده است.

وی افزوده است که بر ضد مواد مخدر نیز گام‌های قوی برداشته شده، کشت آن صفر شده و مبارزه علیه قاچاق آن جریان دارد.

آقای مجاهد تصریح کرده است که حقوق شهروندان کشور مشمول زنان محفوظ بوده و مردم از امنیت جانی، مالی و روحی برخوردار اند.

سخنگوی امارت اسلامی گفته است که دروازه های محاکم کشور بدون تفکیک قایل شدن، برای افغان‌ها باز اند و به حقوق آنان رسیدگی می‌شود.

اقای مجاهد خاطر نشان کرده است که کشور به سوی رفاه اقتصادی حرکت می‌کند، نرخ پول افغانی حفظ، پروژه های بزرگ آغاز و در بخش‌های صحت، تعلیم و آبادی، کار «فوق العاده» انجام شده است.

او گفته است: «با وجود این همه پیشرفت‌ها، ارایه تصویر نادرست از افغانستان، پخش نگرانی و ایجاد احساس ترس از افغانستان، نمایان‌گر معلومات کم کشورها است، یا هم برخی از حلقه‌های مغرض معلومات نادرست را انتقال می‌دهند.»

آقای مجاهد افزوده است: «جهت‌های توطئه‌گر به هر اندازه‌ای که پروپاگند پخش کنند، افغانستان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌های کسی نمی‌ماند.»

در کنفرانس امنیتی مونیخ، وزیران امور خارجه ۱۲ کشور ابراز نگرانی کرده بودند که حقوق زنان و دختران در افغانستان نقض می‌شود.

آنان همچنان بر نیاز برای مبارزه بر ضد تروریزم و قاچاق مواد مخدر تاکید نموده و خاطر نشان کرده بودند که پای‌بندی مقام‌های حاکم به مکلفیت‌های بین المللی، به‌ویژه در بخش حقوق بشر، یک پیش‌شرط اساسی برای ادغام مجدد افغانستان در جامعه بین‌المللی است.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی تصویب قطع‌نامه شورای امنیت را به هدف ختم جنگ در غزه گام ابتدایی دانست

Published

on

(Last Updated On: )

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که امارت اسلامی افغانستان تصویب قطع‌نامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را به هدف ختم جنگ در غزه گام ابتدایی برای پایان‌دادن به نسل‌کشی مردم غزه دانسته که نیازمند مذاکرات واقع‌بینانه است تا منجر به آتش‌بس دایمی در نوار غزه شود.

ضیا احمد تکل با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با تصویب این قطع‌نامه زمینه زندگی عادی برای مردم غزه مساعد شود.

به گفته تکل، وزارت خارجه ضمن تقبیح جنایات «رژیم صهیونیستی» از حق تاریخی مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل ابراز حمایت می‌کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

افغان بیسیم نمایندگی جدید خدمات مشتریان خود را در مرکز نورستان افتتاح کرد

Published

on

(Last Updated On: )

شرکت مخابراتی افغان بیسیم نمایندگی جدیدش را برای عرضه خدمات به مشتریان در شهر پارون، مرکز ولایت نورستان افتتاح کرد.

مسوولان این شرکت در مراسم افتتاح این نمایندگی گفته‌اند که با گشایش دفتر خدمات مشتریان در مرکز نورستان به مشکلات باشندگان این ولایت در بخش مخابرات و انترنت رسیدگی جدی و به موقع خواهد شد.

عطاالله ساحل، مسوول شبکه‌ مخابراتی افغان بیسیم در زون شرق در این مراسم گفت که سهولت‌های مخابراتی برای باشندگان شهر پارون بیشتر خواهد شد.

در همین حال، باشندگان نورستان از فعال‌سازی دفتر خدمات مشتریان افغان بیسیم و گسترش خدمات مخابراتی و انترنتی استقبال می‌کنند و می‌گویند که باید قیمت‌ها کاهش یابد.

حاجی مسلم، باشنده نورستان گفت: «از شرکت افغان بیسیم بسیار تشکر که این دفتر بزرگ را ساخته است.»

سیف الرحمن، باشنده نورستان نیز گفت: «قبلاً مشکلات زیاد بود. دفتر کوچک و ازدحام بیشتر بود. حالا خوب شد که این سهولت برای ما مهیا شد.»

گل محمد، باشنده نورستان همچنان گفت: «در نورستان به غیر از افغان بیسیم دیگر هیچ شبکه کار نمی‌کند. ما می‌خواهیم که سهولت‌ها بیشتر شود.»

از سویی هم، مسوولان محلی این ولایت تصریح کرده‌اند که در اکثریت مناطق نورستان مردم به خدمات مخابراتی و انترنتی دسترسی ندارند و تلاش می‌کنند تا خدمات مخابراتی در این ولایت گسترش یابد.

خالد فاتح، رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نورستان بیان کرد: «خوشحال هستیم که افغان بیسیم دفتر خدمات مشتریان خود را در شهر پارون افتتاح نمود. خواهش ما این است که شرکت افغان بیسیم در هر ولسوالی نورستان نمایندگی خود را فعال کند.»

با این حال، مسوولان امنیتی در نورستان می‌گویند که امنیت شبکه‌های مخابراتی در این ولایت تأمین است و آن‌ها می‌توانند خدمات شانرا گسترش دهند.

مولوی نظامی، معاون قوماندانی امنیه نورستان اطمینان داد: «ما برای شما صدا می‌زنیم که امنیت شما صد فیصد چه شب باشد و یا روز، تأمین است.»

شبکه مخابراتی افغان بیسیم یگانه شبکه‌ای است که بیشترین مناطق کشور را تحت پوشش خدمات مخابراتی و انترنتی خود قرار داده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

شرکت هوایی ایران‌ایر پروازهایش را به کابل آغاز کرد

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی اعلام کرده که شرکت هوایی ایران‌ایر امروز (چهارشنبه، ۲۳ جوزا) پروازهایش را به میدان هوایی کابل آغاز کرده است.

وزارت ترانسپورت گفته است که این شرکت هفته‌ یک پرواز به کابل انجام خواهد داد. 

براساس خبرنامه، شرکت‌های هوایی ماهان، کیش، یزد، آریانا افغان و کام‌ایر نیز هفته یک بار پرواز متقابل به ایران و افغانستان انجام می‌دهند.

ایران‌ایر با نام رسمی «هواپیمای جمهوری اسلامی ایران» یک شرکت دولتی است که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هوایی در خاورمیانه شناخته می‌شود.

نمایندگان ایران‌ایر همچنان گفته‌اند که با آغاز پروازهای این شرکت سهولت‌های زیادی برای مسافران افغان فراهم خواهد شد.

گفتنی است که روز اول این ماه (جوزا) شرکت هوایی ترکش ایرلاینز نیز پروازهایش را به کابل از سر گرفت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!