رویداد های اخیر

مجاهد: برخی حلقات استخباراتی غیرمستقیم بر بعضی کشورها ترس ایجاد می‌کنند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۶, ۱۴۰۲)

سخنگوی امارت اسلامی بار دیگر حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان را رد کرده و می‌گوید که برخی کشورها اطلاعات نادرست استخباراتی درباره افغانستان نشر می‌کنند تا بتوانند پیشرفت‌های بدست آمده در کشور را زیر پرسش ببرند.

ذبیح‌الله مجاهد طی نشستی در ولایت کندهار گفته که افغانستان چهار دهه «طعم تلخ» جنگ را چشیده است و نمی‌خواهد که کشور دیگر دچار یک جنگ خانمان سوز شود.

آقای مجاهد با پرسش چند سوال گفت: چرا در مجالس مختلف بازهم تبصره این است که افغانستان تهدید است؟ افغانستان به کشورها مشکل ایجاد می‌کند؟ در افغانستان مشکلات است، این ترس چرا ایجاد می‌شود؟»

مجاهد گفت: «باور من این است که بعضی حلقات استخباراتی که می‌خواهند افغانستان پیشرفت نکند، افغانستان آرام نباشد، روادار وضعیت فعلی افغانستان نیستند؛ آن حلقات استخباراتی بر بعضی کشورها به‌گونه غیر مستقیم ترس ایجاد می‌کنند.»

مجاهد همچنان در پاسخ به انتقاد‌ها از بهر ممنوعیت‌های کاری و آموزشی زنان گفته که هم اکنون زنان در چندین نهاد دولتی افغانستان چون وزارت داخله، اداره ملی احصاییه ، میدان‌های هوایی و همچنان وزارت صنعت و تجارت کار می‌کنند.

به گفته او اما، در آنجایی که محیط مناسب وجود ندارد آنان ناگزیر شده‌اند تا زمانی که محیط مناسب فراهم شود کار و آموزش زنان را تعلیق کنند.

در این نشست، برخی از مقام‌های محلی کندهار نیز گفتند که پس از حاکمیت امارت اسلامی زمینه برای گسترش صنعت توریزم فراهم شده است. به گفته آنان، گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند بدون هیچ هراس از هر گوشه کشور دیدن کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل