رویداد های اخیر

مجاهد: پاکستان شواهد ارائه کند تا علیه گروه‌هایی که این کشور را تهدید می‌کند وارد عمل شویم

Published

on

(Last Updated On: جدی ۳, ۱۴۰۲)

امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که در صورت ارائه شواهد از سوی پاکستان در برابر گروه‌هایی ‌که این کشور را تهدید می‌کنند، وارد عمل می‌شود.

سخنگوی امارت اسلامی در مصاحبه با رادیو ملی گفته است که پاکستان به جای جنگ رسانه‌‌ای، باید اسناد و اطلاعات را با حکومت سرپرست افغانستان در میان بگذارد.

آقای مجاهد افزوده است که هدف امارت اسلامی این است که هیچ آسیبی از خاک افغانستان به کشوری وارد نشود.

مجاهد گفته است: «در صورتی که شواهدی وجود دارد و با ما شریک شود، اقدام می‌کنیم. تعهد و موقف رهبر، نظام و ملت ما این است که از جانب ما به کشور دیگری ضرر نرسد. اگر کسی در رابطه به این موضوع تلاش می‌کند، اولاً خود ما امکانات داریم که از آن استفاده کنیم و اگر طرف پاکستانی نیز با ما اطلاعات را شریک کند، می‌توانیم اقدام کنیم.»

پیش از این، سخنگوی وزارت داخله‌ از دستگیری ۴۰ عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان خبر داده بود؛ اما سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان گفته بود که نمی‌تواند ادعای بازداشت طالبان پاکستانی توسط امارت اسلامی را تایید کند.

آقای مجاهد تصریح کرده است که امارت اسلامی با کشورها به خصوص کشورهای منطقه و همسایه روابط خوب دارد اما کسانی مانع به رسمیت شناختن دولت سرپرست می‌شوند که در افغانستان تن به شکست داده اند.

از سویی هم، مجاهد همچنان افزوده است که امارت اسلامی قصد دارد برای مهار آب دریای کنر، بند آب گردان بسازد و برای این کار به اجازه کسی نیاز ندارد.

او با توجه به ظرفیت داخلی و خودکفایی از جمله در تولید سیخ گول تأکید کرده است که تولید سمنت شروع شده و امارت اسلامی هم قصد دارد برای مهار آب دریای کنر، بند آب گردان بسازد.

Trending

خروج از نسخه موبایل