اخبار ساحوی

مجرمین قتل فرخنده اعتراف کردند که وی قران کریم را آتش نزده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر امور داخله تمام شایعات را رد کرد که گویا فرخنده پیش از کشته شدن با کدام سفارت و یا کشور خارجی ارتباط برقرار کرده باشد.

وی که به کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود می گوید، افرادیکه بازداشت شده اند اعتراف کرده اند که فرخنده قرآن شریف را آتش نزده است.

از سوی هم معاون مجلس نماینده گان می گویداگر این قضیه از سوی حکومت جدی گرفته نشود پیامد های ناگواری خواهد داشت.

شماری از مقامات دولتی برای پاسخگویی در مورد زوایای قتل فرخنده به کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان فرا خوانده شده اند تا تازه ترین موضوعات را به آنان بگویند، وزیر داخله شایعاتی را رد کرد که فرخنده با کدام سفارت ویا کشور ارتباط برقرار کرده باشد.

نورالحق علومی وزیر امور داخله میگوید” تا جایکه تحقیقات ما نشان می دهد و اسناد به دست آمده است سندی وجود ندارد که فرخنده با کدام سفارتی ارتباط داشته باشد”

اما شماری از اعضای مجلس نمایندگان در این مورد دیدگاه دیگر دارند.

عبدالاحد درانیعضو مجلس نمایندگان میگوید” هرکسی که باشد جذبه اسلامی و ایمانی می گیریش و همی کار را می کند پولیس چی که تمام وزارت داخله بیرون شود جلو آنان را گرفته نمی تواند”

کرام الدین رضا زاده عضو مجلس نمایندگان ” این برای ما قابل قبول نیست که شما بگوید فرخنده مردم را از اعمال بد منع می کرد.ارگان های امنیتی اگر در این مورد حقیقت را نگوید ما اسنادی داریم و در محضر عام پخش می کنیم”

اما وزیر حج و اوقاف تاکید می کند که هیچ سندی مبنی بر اینکه فرخنده قرآن شریف را آتش زده باشد وجود ندارد به گفته وی اگر این عمل صورت هم می گرفت با آن هم برخورد صورت گرفته در برابر فرخنده خلاف شریعت است.

فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف میگوید” در زمان پیامبر ص مردی در مسجد ادرار کرد وقتی اصحاب می خواستند آن مرد را لت و کوب کنند پیامبر مانع شد و گذاشت تا کار آن مرد تمام شود. پس از آن پیامبر سطل آبی بر ادرار وی انداخت و آن مرد را نصیحت کرد که دیگر این کار را نکند”

در عین حال نورالحق علومی وزیر امور داخله گفت” تمام افرادیکه بازداشت شده اند اعتراف کرده اند که کار غیر قانونی و غیر شرعی انجام داده اند.”

از سویی هم فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان و عضو کمیسیون حقیقت یاب، در مورد اوراق سوختانده شده قرآن شریف که از سویی برخی رسانه ها نشر شده می گوید ” زین الدین ملا تعویذ نویس اعتراف کرده است که یک تعداد قرآن شریف ها از قبل بودند. زمانیکه جنجال می شود آنها را در یک تکه گذاشته و بالای قبر می گذارد و بعداً مردم را صدا می زند که این زن قرآن شریف را سوختانده”

در این میان معاون اول مجلس نمایندگان هشدار می دهد که به ساده گی گذشتن از کنار این قضیه به حکومت مشکل ساز می شود.

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان میگوید” به این موضوع باید به ساده گی دیده نشود این یک اشتباه بزرگ خواهد بود که به ساده گی از کنار آن بگذریم در غیر آن کاری می شود که حکومت به این مشکل راه حل پیدا کرده نخواهد توانست”

وزیر امور داخله می افزاید که 11 تن دیگر نیز در پیوند به قتل فرخنده تحت تعقیب هستند و به زودی بازداشت می شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل