خبرهای تازه

مجلس سنا حکومت را در امر مدیریت اوضاع کشور ناتوان خواند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از سناتوران هشدار می دهند که اگر حکومت چالش های موجود در کشور را مدیریت نکند با بحران جدی مواجه خواهد شد.

این سناتوران سران حکومت را به بی تفاوتی در قبال قضایای کشور متهم کرده می گویند حکومت و کشور های حامی افغانستان برای مدیریت اوضاع جاری در کشور هیچ کاری نکرده اند.

نادربلوچ یکی از سناتوران گفت:”ما صلح میخواهیم و امریکا استراتیژی تازه اش در برابر جنوب آسیا را عملی نکرده است و اگر سران حکومت وحدت ملی و ناتو بی تفاوت باشند، جنگ در افغانستان بیشتر خواهد شد.”

گلالی اکبری نیز افزود: “تظاهراتی که در نه ولایت شمال ادامه دارد تمام دفاتر دولتی و بندرها را بسته است و دولت هر چه عاجل راه حلی را برای این چالش ها پیدا کند.”

ادامه تظاهرات در ولایت های شمالی و افزایش حملات گروه های مسلح بالای مردم بخصوص نظامیان کشور از جدی ترین نگرانی ها است که حکومت تا هنوز به آن نپرداخته است.

سناتوران درمجلس خاموشی حکومت و ناتو نسبت به اوضاع جاری کشور را نیز پرسش برانگیز میدانند.

فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا اظهار کرد:”از طالبان میخواهیم که جنگ شما را جهان اسلام ناروا دانسته است باید از استخبارات و فتوای علمای پاکستان دور شوند وبه هوش بیایند که این کار به سود هیچ کسی نیست و به روند صلح یک جا شوند.”

درهمین حال رییس مجلس افزود که اگر گروه طالبان خود شان را افغان میدانند باید دست از عملی کردن برنامه های سازمان استخبارات نظامی پاکستان بردارند تا چالش بزرگ ناامنی درکشور از میان برداشته شود.

این اظهارات سناتوران در حالی صورت می گیرد که تظاهرات در شمال کشور هنوز هم ادامه دارد و ناامنی دراکثر  نقاط کشور نیز افزایش یافته است که هر روز از مردم قربانی میگیرد. اما حکومت تا هنوز برای مهار و مدیریت این اوضاع هیچ برنامه ای را روی دست نگرفته است

Trending

خروج از نسخه موبایل