اخبار ساحوی

مجلس سنا در اعتراض به گسترش نا امنی در افغانستان درب مجلس را بست

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)


اعضای این مجلس مسوولان امنیتی را بی کفایت عنوان کرده می گویند : تا روز چهارشنبه به مجلس حاضر نخواهند شد.

از سوی دیگر مجلس سنا رویداد ولسوالی جلریز را یک دسیسه دانسته به کمیسیون امنیت دفاعی این مجلس وظیفه سپردند تا این مسله را بررسی کند .

 

قرار بود در نشست روز یک شنبه مجلس سنا وزیر خارجه در مورد سند استخباراتی کابل – اسلام آباد برای پاسخگویی بیاید اما حضور نیافت.

فضل الهادی مسلمیاررییس مجلس سنا میگوید ” بی اعتنای حکومت در قبال شورای ملی ، عدم حضور وزرا نا امنی ها ، سر بریدن سر بازان در جلریز تا چهار شنبه به رسم احتجاج مجلس بسته میشود .”

 

اعضای مجلس سنا بر حکومت وحدت ملی انتقاد کرده میگویند که روز تا روز کشور با مشکلات گونا گون مواجه میشود اما رهبران به فکر تقسیم قدرت اند . و اعضای کابینه نیز بنا به بی کفایتی توان پاسخگوی را ندارند .

 

نثار حارس عضو مجلس سنا میگوید ” در شورای وزیران وزیران قصه و فکاهی میگویند  بیش از 20 جوان که بنا به نرسیدن کمک انان کشته شدند ، این شرم اور است به رهبران که بالای کشور تجارت میکنند . “

با این حال شماری از اعضای مجلس سنا خواهان رسیدگی به رویداد جلریز شدند انان میگویند که در عقب این رویداد دسیسه ای درکار بود و ارگانهای امنیتی نهایتا در وظایف شان غفلت نموده اند .

نادر بلوچ عضو مجلس سنا کشور میگوید”عدم هما هنگی بین ارگانهای امنیتی باعث تلفات در ارگان های امنیتی میشود . “

گلالی اکبری عضو مجلس سنا در این مورد میگوید” نا امنی های جنوب ، شمال و حال دروازه های کابل انان صرف در فکر امنیت ریاست جمهوری اند و این خطر بزرگ به همه مردم است این بی کفایتی دولت در تاریخ سابقه نداشته است . “

 

مجلس سنا به کمیسیون امنیت دفاعی وظیفه سپرد تا رویداد جلریز را به گونه جدی برسی نماید و به جلسه عمومی سنا گزارش دهد .

.

 

گزارشگر عبدالعزیز کریمی

 

 

 

Trending

خروج از نسخه موبایل