خبرهای تازه

مجلس سنا: در بسیاری حالات زبان طالبان زبان جنرالان پاکستانی است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنای کشور، می‌گوید، در بسیاری حالات زبان طالبان، زبان جنرالان پاکستانی است که بیشتر منافع آن کشور در افغانستان از آن طریق دنبال می‌شود.

مجلس سنای افغانستان طی نشستی موضع‌گیری جدی اش را در پیوند به روند گفتگوهای صلح در افغانستان، اظهارات اخیر عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مورد حکومت آینده افغانستان و ایجاد حکومت موقت اعلام کرد.

در این نشست آقای مسلمیار، تاکید ‌می‌ورزد که بیش از هشتاد درصد سرمایه داران پاکستان جنرالان این کشور استند که سرمایه‌های شان را از راه جنگ افغانستان به دست آورده اند.

آقای مسلمیار ابراز می‌دارد: “هشتاد در صد سرمایه داران پاکستان جنرالان پاکستانی هستند که پول از جنگ افغانستان به دست آورده اند و اکثرآ زبان طالبان زبان جنرالان پاکستان هستند و باید هر گونه تصامیم با مردم افغانستان صورت گیرد و به هیچ اجیر اجازه داده نشود تا به سرنوشت ملت بازی کنند.”

درهمین حال مجلس سنای کشور د و قربانی‌های مردم را در روند صلح نادیده نگیرد.

همزمان با این، رییس این مجلس از امریکا می‌خواهد تا تعهدات اش را در برابر افغانستان عملی سازد، وی همچنان تاکید می‌ورزد که در روند گفتگوهای صلح نباید به سرنوشت مردم بازی صورت گیرد و امریکا قربانی‌های افغانان را در کار مبارزه با هراس افگنی نباید فراموش کند. همچنان آقای مسلمیار، ابراز می‌دارد که در روند گفتگوهای صلح باید محور اصلی مردم  و حکومت افغانستان باشند.

آقای مسلمیار بیان می‌دارد: “صلح بین الافغانی می خواهیم و محور مذاکرات حکومت باشد از امریکا می خواهیم با پیمانی که داریم و با تروریزم مبارزه مشترک کرده ایم و قربانی های که ملت افغنستان داده نباید فراموش شود و موضوعی که مربوط ملت و سرنوشت ملت است باید با حکومت مشوره شود و مذاکرات با حکومت آغاز شود تا به صلح دایمی برسیم.”

این در حالیست که مجلس سنا با صدور قطع‌نامه‌ی ایجاد حکومت موقت در کشور را به زیان مردم دانسته و تاکید می‌ورزد که مردم افغانستان هیچ گاهی به عقب بر نمی‌گردند و پاکستان باید بداند که برنامه‌های شوم شان در کشور تحقق نخواهد یافت. 

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل