خبرهای تازه

مجلس سنا: عامل اصلی جنگ در افغانستان آمریکا است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از سناتوران در مجلس میگویند که عامل اصلی جنگ در افغانستان آمریکا است و این کشور هیچ گاهی برای نابودی گروه های هراس افگن اقدام صادقانه نکرده است.

مسوولان وزارت های دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به علت افزایش نا امنی ها و چگونه گی پیمان امنیتی با آمریکا ازسوی مجلس سنا در جلسه امروز برای پاسخگویی فرا خوانده شده بودند.

سناتوران درمجلس از افزایش نا امنی ها و بی اعتنایی آمریکا در برابر وضعیت کنونی در افغانستان انتقاد می کنند و می گویند که این کشور همکاری های صادقانه با افغانستان ندارد.

سناتور نظر محمد فقیری گفت: “مرکز های طالبان در پاکستان است. به آمریکا معلوم است که چرا اقدام نمی کند. صلح پیش آمریکا و پاکستان است. ما چرا هر روز قربانی میشویم.”

سناتور نادر بلوچ اظهار نمود: “صلح باید نخست با آمریکا شروع شود. مذاکرات از این مجرا به نتیجه میرسد. حکومت و طالبان استقلالیت گفتگو های صلح را ندارند.”

از سویی دیگر، محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امنیتی و امور دفاعی مجلس سنا بیان کرد: “بیشتر ولایات با سقوط مواجه است. آیا این جنگ و مشکلاتی که دارد با امضای پیمان که با آمریکا داریم چه کاری برای بهبود وضعیت کرده است.”

درهمین حال رییس مجلس سنا فضل هادی مسلمیار آمریکا و ناتو را برای بهبود وضعیت در کشور به بی پروایی متهم میسازد.

آقای مسلمیار افزود: “حمایت قاطع چه معنا و پیمان امنیتی چه معنا که نظامیان ما تولی تولی کشته میشوند. اهمیت حضور جامعه جهانی به چی معنا که گروه های هراس افگن فعالیت های گسترده دارند و پیمان امنیتی به روی کاغذ باقی مانده است.”

با این حال وزیر دفاع ملی به علت موارد مهم امنیتی به مجلس سنا پیشنهاد سری شدن نشست عمومی را کرد و با اکثریت آرا این نشست به دور از دید رسانه ادامه یافت. اما شماری از سناتوران می گویند که هیچ موردی که نیاز به سری شدن میبود ازسوی نهاد های امنیتی مطرح نشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل