اخبار ساحوی

مجلس سنا نمیتواند اعلام نتایج نهایی شوراهای ولایتی را نظارت کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجلس سنا میگوید که انان نمی توانند در مورد اعلام نتایج نهایی شورا های ولایتی نظارت کنند.
رییس مجلس سنا مشکلات در انتخابات را می پذیرد اما میگوید که به اساس حکومت داری و روند دموکراسی برای هر ولایت نمایندگان مشخص شده و با اعلام نتایج نهایی نظارت انان سودی ندارد و نباید که قانون را که خود ساخته اند زیر سوال ببرند .
پس از انکه فهرست نهایی شورا های ولایتی از سوی کمیسیون انتخابات اعلام گردید . کار کرد کمیسیون های انتخاباتی مورد انتقاد شدید اعضای مجلس سنا قرار گرفت انان اعلام نتایچ را مملو از تقلب دانستند و هیات را موظف ساختند تا کار کرد کمیسیون انتخابات را نظارت کنند .
هیات فرستاده شده از سوی مجلس سنا میگوید که کمیسیون انتخابات گفته است که اعلان نتایج را پس از بررسی های کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام نموده اند . اما رییس مجلس سنا میگوید که مجلس سنا نمی تواند که با ختم اعلام نتایج نهایی از روند نظارت کنند .
شماری از اعضای مجلس سنا میگوید که اگر در کمیسیون انتخابات اصلاحات رونما نگردد انتخابات های بعدی نیز با چنین مشکل مواجع خواهد شد .
هدایت الله رهایی، عضو مجلس سنا میگوید، “حکومت وحدت ملی باید تجدید نظر بکند و برای انتخابات های بعدی که مردم افغانستان در پیشرو دارد یک کمیسیون شفاف را ایجاد کنند.”
به گفته مقامات کمیسیون مستقل انتخابات بیش از دو هزار بنجصد تن نامزد در این انتخابات شرکت کرده بودند . که تنها 458 تن نامزدان به شورای ولایتی راه یافتند . که از ان جمله 97 خانم و361 مرد را تشکیل میدهد .

Trending

خروج از نسخه موبایل