خبرهای تازه

مجلس سنا: کمیسیون انتخابات نگذارد که آرای مردم قربانی بازی‌های سیاسی شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای مجلس سنا، می‌گویند که اگر عمل‌کرد کمیسیون مستقل انتخابات، در برابر سرنوشت مردم بربنیاد قانون نباشد، کشور با بحران بزرگی مواجه خواهد شد.

تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، نگرانی‌های جدی اعضای مجلس سنا را به دنبال داشته و همزمان با آن اعضای این مجلس از آغاز بازشماری آرا در ولایت‌ها از سوی کمیسیون انتخابات، ابراز نگرانی می‌کنند.

این سناتوران تأکید می‌ورزند که این کمیسیون باید به تعهدات اش پابند باشد و نگذارد تا آرای مردم قربانی بازی‌های سیاسی شود.

فیصل سمیع، منشی این مجلس، اظهار میدارد: “کمیشنران کمیسیون انتخابات به هوش بیایند و بدون طرزالعمل تصمیم گیری نکنند درغیر آن چالش‌ها بیشتر می‌شوتد و کشور را به بحران نبرند.”

درهمین حال، محمدعلم ایزدیار، معاون اول این مجلس، اظهار می‌دارد که کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است تا مطابق قانون و طرزالعمل‌های انتخاباتی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را اعلام کند.

آقای ایزدیار، می‌گوید: “با نتیجه انتخابات باید برخورد قانونی صورت گیرد و مطابق قانون و طرزالعمل‌ها اقدام کنند و شفافیت و عدالت انتخاباتی درنظر گرفته شود.”

این گفته‌ها از سوی مجلس سنا، درحالی ابراز می‌شوند که کمیسیون مستقل انتخابات، تاکنون نتوانسته است بربنیاد تقویم انتخاباتی عمل کند و نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کند، حالا دیده شود که در برابر آرای مردم و سرنوشت کشور این کمیسیون چه تصمیم خواهد گرفت؟

گزارشگر: رفیع صدیقی 

Trending

خروج از نسخه موبایل