رویداد های اخیر

مجلس نماینده‌گان: حکومت در دفاع از جان مردم عاجز مانده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۳۹۹)

شماری از اعضای مجلس نمایندهگان امروز شنبه (۱۷ عقرب) در نشست فوق العاده این مجلس گفته اند حکومت از اداره نظام و دفاع از جان مردم عاجز مانده و کشور به قتل گاه مردم مبدل شده است.

شماری از نماینده گان مردم در نشست فوق العاده این مجلس با ابراز این مطلب از عدم حضور معاون نخست رییس جمهور و مشاور شورای امنیت ملی نیز انتقاد کردند و میگویند که این مقامها در برابر خون مردم حاضر به پاسخگویی نیستند.

درهمین حال بیشتر اعضای مجلس تاکید می ورزند که صلاحیت نهادهای امنیتی ازسوی آقای محب و صالح سلب شده و این کار کارکرد سکتور امنیتی را تضعیف کرده است.

پس از فیصله مجلس نمایندهگان برای نشست فوق العاده روز شنبه برای پاسخگویی معاون نخست رییس جمهور، مشاور شورای امنیت ملی و سه مقام سکتور امنیتی در پیوند به حملههای خونین به ویژه در دانشگاه کابل، تنها سر پرستان وزارتهای دفاع ملی، امور داخله و ریاست امنیت ملی دراین نشست حضور یافتند.

این دو مقام ارشد حکومت در مکتوبی به مجلس نمایندهگان گفته اند که تنها در نشست استعماعیه حاضر می شوند، نه استجوابیه.

ضیا الدین ضیا،عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندهگان میگوید که:” ما کاری با این وزیران نداریم بخاطری که تمام صلاحیتها را محب غضب کرده و باید میامد و به مردم پاسخ میداد و این شخص خود را مصروف تعینات کرده. پاسخگوی این وضعیت ناگوار کی است.”

حبیب الرحمان پدرام، عضو مجلس نمایندهگان میگوید که” نه امنیت داریم نه کار نه امید برای زندهگی و نه دولت داریم و رییس جمهور فریب کار در ارگ پنهان شده و اعلامیههای دروغین میدهد. و طن را قتل گاه مردم ساخته، ای غنی شرم بر تو.”

عبدالستار حسینی، مجلس نمایندهگان میگوید که:” نیامدن صالح و محب توهین به مردم افغانستان است و محب خود را سکرتر رییس جمهور میداند پس چرا در تعینات دست میزند و این حوالدار ]محب[ افغانستان را خراب کرده و باید در شورای امنیت تصفیه صورت گیرد.”

درهمین حال سرپرست وزارت دفاع ملی بیصلاحیت خواندن مسولان امنیتی را از سوی اعضای مجلس توهین میداند و خواستار سری شدن نشست مجلس شد.

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که: توهین مناسب نیست و بحث مجلس باید سری شود تا گپهای خود را با شما شریک سازیم.”

سرانجام مجلس نمایندهگان بااکثریت آرا فیصله کرد تا نشست مجلس سری شود، اما شماری از نمایندهگان مجلس میگویند که در نشست سری نیز مسوولان امنیتی چیزی برای گفتن و قناعت دادن به نمایندهگان مردم در باره حملات اخیر به ویژه در پایتخت نداشتند.

Trending

خروج از نسخه موبایل