خبرهای تازه

مجلس نمایندگان تجاوز قشون سرخ شوروی را آغاز فاجعه در افغانستان خواندند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نماینده گان مردم در پارلمان از پیروزی مجاهدین در برابر تجاوز قشون سرخ شوروی وقت بر افغانستان یاد کردند و گفتند که از این انقلاب بیشترین کشورهای جهان سود برده اند.

افغانستان سی و هشت سال پیش از سوی قشون شوروی وقت مورد اشغال قرار گرفت و در نتیجه میلیون ها افغان قربانی این تجاوز شدند.

الله گل مجاهد، نماینده کابل در مجلس گفت: «تجاوز شوروی درافغانستان سرنوشت کشور را با چالش مواجه کرد. حضور نظامیان شوروی وقت به جز از زیان های جانی و مالی دیگر سودی به افغانستان نداشت.»

نصرالله صادقی نیلی زاده، نماینده دایکندی در مجلس نیز بیان داشت: «همه دنیا از جهاد مجاهدین افغانستان سود بردند. شکست شوروی سابق سبب شد تا این کشور از قدرت جهانی اش پائین بیافتد. اما رهبران جهادی ما نتوانستند تا با خواست های نفسانی شان مبارزه و جهاد کنند.»

در عین حال، معاون دوم مجلس نماینده گان، نذیر احمد زی تاکید ورزید که مبارزات مردم افغانستان در برابر شوروی وقت سبب شد که بسیاری از کشورهای دیگر از اشغال نجات داده شود.

آقای احمد زی علاوه نمود: «ششم جدی تجاوز شوروی بود و شوروی در نتیجه مبارزات مردم افغانستان پارچه پارچه شد، اما متاسفانه این کشور هنوز هم در امور افغانستان مداخله می کند.»

نماینده گان مردم در مجلس اظهار داشتند که حضور هیچ کشور خارجی در افغانستان به سود مردم نبوده است؛ زیرا این کشورها به جای حل چالش ها در افغانستان همواره به دنبال منافع خود شان بوده اند.

 گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل