خبرهای تازه

مجلس نماینده گان: حکومت در تلاش انحصار صلاحیت های مجلس است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از نمایندگان مردم در مجلس میگویند، حکومت تلاش دارد تا صلاحیت های مجلس نمایندگان را در انحصار گیرد و از همین رو در فیصله های قانونی این مجلس واکنش نشان میدهد.

پس از روند استیضاح وزیران و واکنش حکومت در این مورد، مجلس نمایندگان گفت که این فیصله بر بنیاد قانون انجام شده و هیچ ابهامی وجود ندارد که دادگاه عالی به آن رسیدگی کند.

نمایندگان تاکید میورزند که این کار حکومت به روند نظام دموکراسی صدمه میزند.

فکوری بهشتی، عضو مجلس نمایندگان ولایت بامیان میگوید: “حکومت میخواهد صلاحیت های مجلس نمایندگان را در دست گیرد اما این فیصله ها بر بنیاد قانون انجام شده و نباید در کارکرد های مجلس مداخله صورت گیرد.”

غلام حسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان ولایت وردک میگوید: “اقدام ولسی جرگه بر بیناد قوانین و اصول پذیرفته شده صورت گرفته و روند استیضاح هم در برابر وزیران بجا بود، هیچ فردی حق مداخله در تصامیم مجلس را ندارد.”

درهمین حال شمار دیگری از نمایندگان مردم در مجلس تاکید می ورزند که کارکرد های اداری در وزرات ها به علت دو دستگی میان رهبران حکومت با چالش های زیادی روبرو شده است.

غلام سخی مشوانی، عضو مجلس نمایندگان ولایت کنر میگوید: “اکثر وزارتخانه ها میان طرف ها تقسیم شده و هر مسوول خود را به یکی از جناح های رهبران حکومت نسبت میدهند، این کار روند حکومتداری را با چالش روبرو ساخته است.”

درهمین حال ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نماینده گان همچنان تاکید می ورزد که هیچ فردی حق مداخله در فیصله های قانونی مجلس نمایندگان را ندارد.

وی میگوید: “کاملا روشن است که تمام تصامیم بر بنیاد قانون و صلاحیت های داده شده به مجلس صورت میگیرد.”

از سوی دیگر مجلس نمایندگان چگونگی عملی شدن توافقنامۀ امنیتی با آمریکا را در اجندا شامل کرده بود، اما به علت تکمیل نبودن گزارش کمیسیون روابط جهانی این بحثت به تعویق افتاد، نمایندگان مردم در مجلس میگویند که با امضای این پیمان وضعیت امنیتی در کشور بهبود نیافته و نیاز است تا این پیمان بازنگری شود.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل