خبرهای تازه

مجلس نماینده گان: «رییس جمهور در کار کمیسیون انتخابات مداخله آشکار دارد»

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نماینده گان مردم در مجلس میگویند: رئیس جمهور در کار کمیسیون مستقل انتخابات مداخله آشکار دارد و تلاش می ورزد تا انتخابات مهندسی شده را برگزار کند که این کار به روند دیموکراسی سخت صدمه خواهد رسانید.

آنها تاکید میکنند که نیاز است تا اصلاحات بنیادی در کمیسیون مستقل انتخابات به میان آید و جلو هر گونه مداخله ها گرفته شود.

کرام الدین رضا زاده، نماینده غور در مجلس گفت: “وعده های که رهبران حکومت برای اصلاحات انتخاباتی داده بودند را عملی نکردند. رئیس جمهور به گونه مستقیم در انتخابات مداخله می کند و میخواهد تا یک انتخابات مهندسی شده را برگزار کند که این کار سخت نگران کننده است.”

ظاهر قدیر، نماینده ننگرهار در مجلس بیان داشت: “کمیسیون مستقل انتخابات کمیسیون شخصی شده و حکومت و رئیس جمهور مداخله های آشکار در آن دارد و باید این کمیسیون لغو و کمیسیون بی طرف ایجاد شود.”

ذکریا ذکریا نماینده کابل در مجلس نیز اضافه کرد: “انتخابات باید برگزار شود و اصلاحات واقعی باید در کمیسیون انتخابات به میان آید که مردم انتظار آن را دارند.”

درهمین حال معاون اول مجلس نماینده گان، همایون همایون برکناری رئیس کمیسیون مستقل انتخابات را ازسوی رئیس جمهور غیر قانونی دانست.

آقای همایون اظهار داشت: “کمیسیون مستقل انتخابات کمیسیون شخصی رئیس جمهور نیست و خلاف قانون رئیس جمهور رئیس کمیسیون انتخابات را بر کنار کرده است. رئیس کمیسیون انتخابات که از دید ما رئیس است باید به مجلس نماینده گان بیاید و درباره مداخله های حکومت و چالش ها وضاحت دهد.”

نماینده گان مردم درمجلس تاکید می ورزند که اگر اصلاحات بنیادی در کمیسیون مستقل انتخابات به میان نیاید، اعتماد مردم نسبت به روند انتخابات کاسته شده و انتخابات شفاف و سراسری برگزار نخواهد شد.

  گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل