اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان: آغاز کار کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتیغیر قانونی است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس مجلس نمایندگان می گوید که طرح قانون تشکیل و صلاحیت های کمیسیون های انتخاباتی تا اکنون از سوی مجلس تصویب نشده و تا روشن شدن سرنوشت این طرح نباید کمیته گزینش به کار آغاز کند.

این در حالیست که هفته گذشته کمیته گزینش از سوی رییس جمهور تایید شده و تا اکنون دو نشست را برگزار کرده است.

تاکنون اعضای کمیته گزینش کمیسیون های انتخاباتی میان هم دو نشست مشورتی برگزار کرده اند و قرار است کارهای تخنیکی این کمیته روز یکشنبه همین هفته آغاز و گام های عملی برای گزینش نامزدان اعضای کمیسسیون های انتخاباتی آغاز شود.

عضو کمیته گزینش کمیسیون های انتخاباتینعیم ایوب زاده میگوید: “با تجربه که مه دارم در کمتر و یا اضافه تر از یک ماه افراد را شناسایی و به ریاست جمهوری معرفی خواهیم کرد.”

و اما آغاز به کار این کمیته واکنش تند اعضای مجلس نمایندگان را به همراه است زیرا فرمان تقنینی رییس جمهورغنی مبنی بر اصلاح در نظام کنونی انتخاباتی برسر میز مجلس نمایندگان است.

رییس مجلس نمایندگانعبدالرووف ابراهیمی میگوید: “قرار است آغاز کار کمیته گزینش در هفته جاری روز چهار شنبه در اجندا به بحث گرفته شود و کار این کمیته غیر قانونی است بگذارند که مجلس تصمیم بگیرید که فرمان تصویب یا رد میشه.”

از همین رو اعضای این مجلس از رییس جمهور میخواهند مانع کار این کمیته شود در غیر آن انتخابات آینده هم مشروعیت نخواهد داشت.

عضو مجلس نمایندگان کمال ناصر اصولی گفت: “کار و فعالیت این کمتیه غیر قانونی است و انتخابات آینده را به بحران خواهد برد.”

عضو مجلس نمایندگان مناور شاه بهادری میگوید: “بعضی کمیسیون ها قانون را در گروه خود گرفته اند و برمنافع شخصی و گروهی خود عمل میکنند.”

یکی از پیش شرط های بنیادی تشکیل حکومت وحدت ملی میان رهبران کنونی حکومت، آوردن اصلاحات در نظام و قوانین انتخاباتی است اما پس از یک سال تا کنون اصلاحات انتخاباتی به گونه عملی آغاز نشده است.

گزارش از احمد فرشاد صالح

Trending

خروج از نسخه موبایل