اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان: حکومت افغانستان باید حمایت و کمک های هند را جلب نماید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

خواست کمک نظامی از هند برای کشور یک نیاز است و باید دراین راستا حکومت گفتگو های نتیجه بخش با این کشور داشته باشد.

شماری ازنماینده مردم درمجلس با اشاره به سفر مشاور امنیت ملی به هند می گویند که تلاش شود تا نظامیان افغان بیشتر تجهیز شوند ونباید تنها برای فشار سیاسی برپاکستان این گفتگو ها صورت گیرد.

درهمین حال آگاهان سیاسی بدین باورند هرکشوری که نظامیان افغان را تجهیز میکند، باید تجهیزات و چرخ بال های پیشرفته را در اختیار این نظامیان  قرار دهد. 

به تازه گی مشاور امنیت ملی به هند رفته است تا حمایت و کمک بیشتر این کشور را به افغانستان جلب کند.گفته میشود دراین سفر بیشتر تاکید بر تعهد هند درکار مبارزه با هراس افگنی درافغانستان و تجهیز نظامیان افغان خواهد شد.

ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهورر میگوید” هدف سفر مشاور امنیت ملی به هند بحث پیرامون تهدید مشترک تروریزم و دهشت افگنی در افغانستان و منطقه میباشد و از مقامات هندی خواستار همکاری های مشترک برای برچیدن دامن این پدیده است و موضوع حمایت از قوای هوایی نظامی افغان هم مطرح میشود “ 

شماری از نماینده گان مردم درمجلس کمک هند را در وضعیت کنونی بسیار اثر گذار میدانند و تاکید می ورزند که حکومت حمایت این کشور را باید به دست بیاورد.

ذکریا سودا عضو مجلس نماینده گان میگوید ” پیش از این نیز حکومت پیشین به شمول رئیس جمهور کرزی دیدار های با مقام های هند داشتند، اما نباید این دیدار ها تنها به عنوان فشار سیاسی بر پاکستان باشد، بل این دیدار ها باید نتیجه بدهد و در بخش مبارزه با هراس افگنی در کشور اثرگذار باشد.”

درهمین حال شماری از آگاهان سیاسی تاکید می ورزند که نظامیان افغان ازسوی جامعه جهانی به گونه که باید تجهیز میشدند، نشده اند، و نیاز است هرکشوری که آماده کمک نظامی به افغانستان هستند، تجهیزات پیشرفته و قابل استفاده موثر را در اختیار نظامیان افغان قرار دهند. 

عارف الله پشتون آگاه سیاسی میگوید” هر کشور اگر امریکا است یا هند ویا هم کدام کشور دیگرباید تجهیزات پیشرفته را در اختیار نظامیان افغان قرار دهند به ویژه دربخش چرخ بال ها که نظامیان افغان بتوانند از آن ها استفاده خوبتر کرده بتوانند.”

هند از جمله کشور های است که کمک های زیادی را  دربخش های گونه گون به افغانستان انجام داده و این کشور متعهد است تا در دراز مدت نیز کمک هایش را به افغانستان به ویژه در بخش مبارزه با هراس افگنی ادامه دهد. حال دیده شود که رهبران حکومت وحدت ملی چقدر خواهند توانست تا کمک های بیشتر هند را به دست بیاورند.

 

گزارش از رفیع صدیقی  

Trending

خروج از نسخه موبایل