اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان: رییس جمهور و معاونین اش باید محاکمه شوند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای مجلس نمایندگان میگویند: ریاست جمهوری با گرفتن پول از استخبارات کشورهای جهان، حاکمیت ملی را زیر سوال برده است.

اعضای مجلس نماینده گان، در نشست روز چهار شنبه خواستار وضاحت ریاست جمهوری در مورد پول های دریافت شده از سوی سازمان اطلاعات امریکا شدند که شماری دیگر از اعضای این مجلس خواهان محکمه ویژه برای رییس جمهور و معاونان وی شدند.

یافته های اخیر روزنامه نیویارک تایمز مبنی بر پرداخت پول از سوی سازمان اطلاعات امریکا ( سیا ) به دفتر ریاست جمهوری افغانستان و تایید شدن آن از سوی رییس جمهور کرزی، واکنش های تند مجلس نمایندگان به همراه داشته.

شماری از اعضای مجلس نماینده گان این کار ریاست جمهوری را زیر سوال بردن حاکمیت ملی افغانستان می دانند و خواستار وضاحت دهی در این باره شدند.

عبداللطیف پدرام عضو مجلس نماینده گان گفت: ” این رشته سر دراز دارد و تنها به ریاست جمهوری خلاصه نمیشود خیلی مقامات و قدرت های دیگر هم در این چنین قضیه سهیم است”.

فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان همچنان با انتقاد از این مسأله گفت: “معلوم نیست که منافع دولت افغانستان در پنهان نمودن این مسأله چی بود، که ارگ ریاست جمهوری دریافت این پول را از مردم افغانستان و بعضی افراد در داخل ریاست جمهوری پنهان نگهداشت”.

بااین همه، عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نماینده گان برای رسیدن به توافق نظر در راستای تصمیم گیری در مورد پول های گرفته شده توسط دفتر ریاست جمهوری، نشست سری را پیشنهاد کرد که از طرف اعضای مجلس پذیرفته شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل