تجارت

مجلس نمایندگان سند بودجه مبارزه با ویروس کرونا را تصویب کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)
مجلس نمایندگان طرح بودجه مبارزه با ویروس کرونا را پس از وارد شدن تعدیلات، با اکثریت آرا تصویب کرد.

پس از رد سند بودجه مبارزه با ویروس کرونا از سوی مجلس نمایندگان، حکومت بار دیگر این سند را با ایجاد برخی تعدیلات به مجلس نمایندگان فرستاده بود.

کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان می گوید که بودجه ملی ۴۲۸ میلیارد افغانی بود، اما حکومت ۲۱ میلیارد افغانی دیگر را در آن افزود کرده است.

عبدالرووف انعامی عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان میگوید: “در مسوده ی اول تعدیلات، ۴۲۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون افغانی بود که کل بودجه را تشکیل میدهد، اما این رقم به ۴۴۹ میلیارد افغانی از سوی حکومت رسیده است و در بخش کمک ها به کرونا ۳۰ میلیارد افغانی تعهد  شده است.”

در همین حال کمیسیون های مشترک مجلس نمایندگان طرح های پیشهادی حکومت را درباره افزایش پول های اوپراتیفی و انتقال بودجه از بسیاری پروژه های انکشافی به بودجه کرونا را رد کردند.

میر افغان صافی رییس کمیسیون مالی و بودجه میگوید:”در بخش هایی که پول های اضافی پیشنهاد گردیده بود ما آن را رد کردیم به گونه مثال ۱.7 میلیاد افغانی برای واحد های عملیاتی، انتقال دادن ۳۵۰ میلیون افغانی به ولایت ها که نظارت از آن هم مشکل بود و تمام کمیسیون ها تعدیل مجلس را پذیرفته و توافقی است.”

سر انجام مجلس نمایندگان سند بودجه مبارزه با ویروس کرونا را با ازیاد تعدیلات کمیسیون های این مجلس به رای گیری سپرد و با اکثریت آرا تصویب شد.

با این حال اعضای مجلس نمایندگان تاکید می ورزند که از چگونگی مصرف بودجه برای مبارزه با ویروس کرونا نظارت جدی خواهند کرد، زیرا هر گونه فساد در پول کرونا پیامدهای آن جان باختن مردم خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل