اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان: وزیر خارجه، ترانسپورت و رییس هوانوردی به استجواب فراخواند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجلس نمایندگان وزیر خارجه، ترانسپورت و رییس هوانوردی ملکی را به خاطر نشست هواپیمای قطر در میدان هوایی هرات استجواب کرد.

مسوولین میگویند به اساس تعهدات بین الملی پرواز های کارگو قانونی است اما این هواپیما ده موتر لند کروزر و یک و نیم تن مواد خوراکی را انتقال داده است. از سوی هم گفته می شود وظیفه امر فرودگاه هرات نیز به تعویق امده است.

چندی پیش یک هواپیما از کشور قطر در فرود گاه قندهار و هرات نشست نموده و حدود ده موتر لند کروزر و یک و نیم تن مواد خوراکی را به میدان هوایی هرات انتقال داده است. که گفته میشود شهزاده قطر با یک نیم صد نفر قرار است به خاطر شکار به این ولایات سفر نماید.

مجلس نمایندگان به ارتباط این قضیه وزیر خارجه، ترانسپورت و رییس هوانوری را استجواب نمود.

عضو مجلس نمایندگان ناهید فرید میگوید:

“این طیاره که نشست کرده گفته میشود که گونه های کم یاب را شکار نماید، موتر و مواد غذایی را نیز انتقال داده است اما مقامات بی خبری نشان میدهند و گفته شده که به خاطر گرفتن وسایل یک پاکستانی نیز امده بود.”

عضو مجلس نمایندگان عبدالحدود پیمان میگوید:

“صد نفر به خاطر شکار می اید ما به خاطر جنازه های خود به حضیره رفته نمی توانیم انان به شکار می ایند کشورهای خلیج همه در مسایل تروریستی دست دارند و قطر هم بعضی اوقات میانجگری میکند ما به قطر اعتماد نداریم.”

در همین حال مسوولین، پرواز های کارگو را قانونی دانسته میگویند که مطابق تعهدات بین المللی است اما می گویند: در این مورد تحقیق خواهند کرد.

 وزیر ترانسپورت محمدالله بتاش میگویند:

“شب خبر شدم و از دفتر ریاست شورای امنیت گفت اموال طیاره ضبط شود وقتی از رییس هوانوردی پرسان کردم گفت طیاره پس رفته و وقت به شارجه رسیده است.”

رییس هوانوردی حامد میگوید:

“پرواز قانونی بود و مطابق به معیارهای بین المللی صورت گرفته است.”

 آنان میگویند که بعدا برای ما گفته شد که شهزاده قطر با یکصد و پنجاه نفر می اید اما ما اجازه ندادیم وگفتم این مسله مربوط به وزارت خارجه است که چی تصمیم میگیرد.

وزیر خارجه صلاح الدین ربانی میگوید:

“به مهمان های قطر ویزه داده نشده و نه هم کسی به خاطر ویزه در خواست کرده است.”

وزیر ترانسپورت میگوید که چون قضیه مشکوک بود وظیفه امر میدان هوای هرات را تعلیق کردیم و هیاتی تعین شده تا در مورد تحقیقات نماید. مجلس نمایندگان از دولت میخواهد که پس از تکمیل شدن نتیجه تحقیقا ت موضوع را به مجلس نمایندگان نیز شریک سازند.

گزارش از عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل