اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان وزیر مبارزه با مواد مخدر استجواب کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر مبارزه با مواد مخدر می گوید : برای کاهش مواد مخدر و معتادان به این مواد برنامه های کلان دارد اما کمبود بودجه چالش عمده در برابر کار های وزارت مبارزه علیه مواد مخدر است .

با این حال اظهارات وزیر مبارزه علیه مواد مخدر قناعت مجلس را حاصل نکرد .

مجلس نمایندگان درنشست روز شنبه از افزایش مواد مخدر و معتادین در کشور ابراز نگرانی کرده و وزیر مبارزه با مواد مخدر را استجواب نمود . انان این وزارت را مورد انتقاد قرار داده میگویند که توان مبارزه بامواد مخدر را ندارند .

نسیمه نیازیعضو مجلس نمایندگان میگوید” به عوض مبارزه با مواد مخدر همکاری با مواد مخدر صورت میگرد . وزارت باید ستراییژی خود را تغییر بدهد پول های مبارزه با مواد مخدر در جیب ها میرود در این صورت چگونه مهار شود.”

 

شاه گل رضایی عضو مجلس نمایندگان میگوید” هر روز شاهد ازیاد معتادین مواد مخدر استیم در کوتی سنگی معتادین با مرگ تدریجی روبرو است ومردن نظاره گر وضیعت انان است کسی به انان توجه نمی کند .”

 

وزیر مبارزه با مواد مخدر می پذیرد که تعداد معتادین افزایش یافته اما انان به خاطر راه حل این مشکل برخی از راهکار ها را تر تیب داده اند اما وی کمبود بودجه را از مشکلات عمده می پندارد . وزیر مبارزه علیه مواد مخدر میگوید که 132 ولسوالی با خطر کشت کوکنار رو به رو است .

سلامت عظیمی وزیر مبارزه بامواد مخدر میگوید” من درمبارزه با مواد مخد ر تلاش جدی میکنم در این قسمت مرا همکار ی کنید اما مشکل عمده کمبود بودجه است .”

 

اما اظهارات وزیر مبارزه با مواد مخدر قناعت مجلس را فراهم نکرد.

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان میگوید” پالیسی و ستراتیژی خوب تهیه شده اما کافی به حل مشکل معتادین نمی باشد ، حکومت مکلفیت دارد تا اجرات لازم داشته باشد”

 

قرار بود باز محمد احمدی معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله و وزیر صحت نیز به مجلس پاسخ دهند اما حضور نیافتند ، با این حال مجلس تصمیم گرفت تا پس از عید در مورد این دو مقام فیصله نهایی کنند .

 

 

گزارش از عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل