خبرهای تازه

مجلس نمایندگان: پیمان امنیتی با ایالات متحده امریکا بازنگری شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مجلس نمایندگان با اکثریت آرا فیصله کرد تا پیمان امنیتی با ایالات متحده امریکا بازنگری شود.

شماری از اعضای این مجلس می‌گویند که پس از امضای این پیمان هیچ تغییری بر وضعیت امنیتی به میان نیامده و فعالیت های گروه های هراس افگن گسترش یافته است.

افزایش ناامنی ها و میزان بلند تلفات در کشور نمایندگان مردم در مجلس را وا داشت تا پیمان امنیتی با امریکا را به باد انتقاد بگیرند. با این حال شماری از اعضای این مجلس با گرد آوری امضا بازنگری این پیمان را پیشنهاد کردند که در رای گیری علنی از سوی مجلس پذیرفته شد.

همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان می‌گوید که پیمان امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده امریکا هیچ سودی برای مردم افغانستان نداشته است، بلکه روزانه چهارصد تن در کشور کشته می‌شودند. از این رو وی خواهان لغو و یا تطبیق تمامی مفاد این پیمان شده است.

در همین حال شماری از نمایندگان مجلس از عملکرد امریکا نسبت به قضایای افغانستان انتقاد می‌کنند.

شکیبا هاشمی نماینده مردم در مجلس ابراز می‌کند: ” ناکامی امریکا در جنگ افغانستان روشن شده است، هر روز ما قربانی می‌دهیم. چرا اقدامات عملی صورت نمیگیرد تا افغانستان از این وضعیت بیرون کشیده شود.”

عبید الله بارکزی عضو مجلس نمایندگان علاوه میکند: “روسیه، ایران و پاکستان با ما در خط جنگ قرار دارند و به گونه آشکار با مخالفین دولت کمک می کنند. علت آن حضور امریکا است و متاسفانه این کشور نظاره گر وضعیت است. به همین خاطر پیمان امنیتی باید لغو شود.”

سر انجام مجلس نماینده گان پیشنهاد بازنگری پیمان امنیتی را به رای گیری سپرد و با اکثریت آرا فیصله شد تا پیمان امنیتی بازنگری شود و در صورت عدم عملی شدن مواد این پیمان باید این پیمان لغو شود، زیرا هیچ سودی به ثبات افغانستان نداشته است. 

Trending

خروج از نسخه موبایل