اخبار ساحوی

مجلس نمایندگان: کمیته مشترک برای پشبرد گفتگوها در مورد توافقنامه امنیتی با امریکا ایجاد شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجلس نمایندگان كمیسیون توظیف شده از سوی رییس جمهور برای تهیه سند توافقنامه امنیتی میان كابل و واشنگتن را غیر مسلكی میخوانند.

آنان خواستار ایجاد كمیته مشترك از سوی مجلس نمایندگان و حكومت برای تعیین افراد متخصص در این كمیسیون شدند.

اکلیل حکیمی سفیر افغانستان در امریکا در راس کمیسیون افغانی برای پیشبرد گفتگوها در خصوص توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن است.

اما نمایندگان مجلس می گویند که آقای حکیمی تجربه و تخصص لازم در مسایل امنیتی را ندارد و به جای او باید افراد متخصص در زمینه تعین شود.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان گفته که باید در این کمیسیون مسئولان امنیتی حضور داشته باشند و افراد کنونی در زمینه درک لازم را ندارند.

این توافق نامه امنیتی که قرار است میان کابل و واشنگتن به امضا رسد، چارچوب همکاری های امنیتی میان دو کشور را مشخص می کند.

هرچند مشخص نیست که چه مواردی درج این موافقت نامه خواهد شد، اما گفته می شود اختلافات جدی میان مقام های امریکایی و دولت افغانستان در مورد مواد این توافقنامه وجود دارد.

این توافقنامه در واقع بخشی از پیمان همکاری های استراتیژیک میان کابل و واشنگتن است که حدود شش ماه قبل توسط رییس جمهور دو کشور به امضا رسید.

در آن موقع حکومت افغانستان گفته بود که به دلیل وجود برخی از مشکلات در زمینه همکاری های امنیتی، باید گفتگوهای بیشتری صورت گیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل