رویداد های اخیر

محب: کاهش نیروهای امریکایی روی امنیت کشور تاثیر ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کاهش نیرو های امریکایی در افغانستان بر امنیت این کشور تاثیری مهمی نخواهد گذاشت.

حمد الله محب مشاور امنیت ملی افغانستان با اظهار این مطلب می گوید که نیرو های افغان ظرفیت و شایستگی تامین امنیت کشور شان را دارند.

مشاور شورای امنیت ملی کشور گفته است: “خروج نیرو های امریکایی روی امنیت کشور تاثیر مهم نخواهد گذاشت ما از سال ۲۰۱۴ زمانی که ۱۰۰ هزار  نیروی ناتو از افغانستان خارج شدند تلاش ها را برای رهبری و بلند بردن ظرفیت و توانایی نیروهای امنیتی مان آغاز کرده بودیم.”

درهمین حال مشاور امنیت ملی کشور در مصاحبه اش با یک رسانه هندی در مورد اشتراک دولت افغانستان در نشست جده که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود گفته است که این بار باید جانب طالبان آمادگی برای گفتگو با دولت افغانستان نشان دهند، در غیر آن دولت افغانستان هیچ نماینده ای به این نشست نخواهد فرستاد.

آقای محب اظهار کرده است: ” اگر طالبان برای گفتگو با دولت افغانستان امادگی نشان دهند ما از انها استقبال خواهیم کرد اگر انها میلی برای اشتراک یا گفتگو مستقیم با دولت افغانستان نداشته باشند بنا اشترک ما برای حضور در این نشست مفید نخواهد بود. “

وی همچنان اضافه کرده است که دولت افغانستان در تلاش صلحی است که به رهبری و مالکیت مردم افغانستان صورت بگیرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا اعلام کرده که شمار قابل توجهی از نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد. از سوی هم قرار است که دور تازه گفتگوها در باره صلح افغانستان با میزبانی کشور عربستان سعودی در شهر جده بزودی برگزار شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل