رویداد های اخیر

محقق: اگر نتیجه اعلان شود به معنای پایان تلاش و آغاز بحران است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد محقق می گوید: درپروسه سیاسی به بن سیاسی رسیده ایم و اگر نتیجه تفتیش اعلان شود به معنای پایان تلاش و آغاز بحران است .

در همین حال اعضای تیم تحول وتداوم می گویند: حرکت های سبز و نارنجی نتیجه نخواهد داد و این حرکت های به سرخ و سیاه بدل خواهد شد .

از سوی دگر عطامحمد نور ازتمامی هواخواهانش خواست تابرای تظاهرات گسترده آماده شوند.

والی بلخ می گوید: کمیسیون انتخابات، حکومت افغانستان و سازمان ملل در روند تفتیش ناکام مانده اند و باید در انتظار حرکات سبز و نارنجی باشند.

گزارشگر تلویزیون شبکه جهانی آریانا فرحنازفروتن در گزارش خویش مینوسد: عطامحمد نور والی بلخ این بار در موضع تندتر از پیش  از هواخواهانش می خواهد تا در جنبش های سبز و نارنجی اماده تظاهرات گسترده شوند .

والی بلخ گفته است برای حصول موضع حق طلبانه تیم اصلاحات و همگرایی به اقدامات دست خواهد زد که حق مردم افغانستان را حصول کند.

(صندوق های پرشده به نفع یک نامزد، با چشمان بازعبور می کنند و پاسخ شان سکوت است، کمیسیون انتخابات، حکومت و سازمان ملل متحد در روند تفیش ناکام مانده اند و نتوانسته اند به خواست های تیم اصلاحات و همگرایی پاسخ دهند.)

از سوی هم محمد محقق معاون دوم عبدالله عبدالله میگوید: از بحران سخن می زند، بحرانی که به گفته او نتیجه اعلان تقلب خواهد بود.

ازسوی دگر نیز تیم تحول و تداوم میگوید: این حرکت ها نتیجه را به دنبال نخواهد داشت وهیچ اطمینانی وجود ندارد که حرکت های سبز و نارنجی به حرکت های سیاه و سرخ بینجامد.

 

اما سخنگوی سازمان ملل متحد نیلاب مبارز میگوید: پیش از این هم کابل شاهد تظاهرات گسترده و حتی هفته ی بود که گردهمایی آخر در تالار لویه جرگه پای وزیرخارجه امریکا را به افغانستان کشاند حالا دیده شود این بن بست به کجا میرود آیا دوباره یک مقام امریکایی  این بن بست را خواهد شکست؟

Trending

خروج از نسخه موبایل