خبرهای تازه

محقق: طرح ایجاد حکومت موقت در شرایط کنونی بهترین گزینه است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در گفتگوی ویژه با آریانا نیوز می‌گوید، طرح ایجاد حکومت موقت در شرایط کنونی بهترین گزینه است و طراحان این طرح احمق نه بلکه افراد توانا هستند.

آقای محقق می‌گوید: “آقای کرزی هر چه باشد احمق نیست، او بسیار آدم زیرک است، نه کرزی آنچنان است که رییس جمهور می‌گوید و نه آقای خلیل‌زاد چون این هردو هوشیار ترین آدم‌ها هستند در این منطقه.”

از سویی هم آقای محقق که در نشست مسکو با طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده است می‌افزاید، طالبان امارات اسلامی نه بلکه خواهان حکومت اسلامی هستند.

آقای محقق اظهار داشت: “حکومت اسلامی را هردو طرف میخواستند، که نامش چه باشد روی آن زیاد تفاهم نشد آنها هم اسرار زیادی بر امارت نکردند، و ماهم نخواستیم که به صراحت جمهوری اسلامی بگوییم، حکومت اسلامی، نظام اسلامی، انشاالله که در آینده کمکم به تفاهم میرسیم.”

با این حال، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که چندی پیش از سوی رییس جمهور از معاونیت دوم ریاست اجراییه برکنار شد، اکنون می‌گوید، به اساس توافق نامه  سیاسی حکومت وحدت ملی به این سمت رسیده و به کارش ادامه خواهد داد.

آقای محقق می‌گوید: “من مطابق مواد توافق نامه حکومت وحدت ملی خود را هنوز هم معاون دوم رییس اجراییه میدانم بخاطریکه کسی صلاحیت برکناری من را ندارد.”

حکومت وحدت ملی پس از تنش میان رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرای در انتخابات گذشته ریاست جمهوری کشور شکل گرفت، اما با گذشت نزدیک به ۵ سال از عمر حکومت هنوز هم اختلاف‌ها میان دو رهبر حکومت پابرجا است.

این اظهارات در حالی از سوی  آقای محقق ابراز می‌گردد که اخیراٌ رییس جمهور غنی، طرح ایجاد حکومت را در روند گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان احمقانه خوانده بود و گفته بود که آنانیکه این خیال را در سر دارند باید صدها سال انتظار بکشند. 

Trending

خروج از نسخه موبایل