خبرهای تازه

محقق واکنش برخی منتقدان خود را اتهامات داعش گرایانه خواند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

معاون دوم رییس اجرایی کشور، محمد محقق در مصاحبه با آریانا نیوز گفته است کسانیکه که من را بخاطر شکست داعش متهم میسازند خود طرفدار داعش بوده و این اتهامات تبارگرایانه و داعش گرایانه است.

آقای محقق با دفاع مجدد از اظهارات اش مشخصا در واکنش به گفته های فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا، اظهار کرد که ” از گپ های آقای مسلمیار بوی جنگ داخلی می آید”.

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای کشور روز گذشته اظهارات محقق را “خیانت ملی” خوانده و خواستار به کیفر رسیدن او شده بود.

آقای محقق در مورد واکنش عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه کشور هم چنان تاکید کرد که اظهارات اش در تضاد با سخنان آقای عبدالله نبوده و می پذیرد که سیاست رسمی افغانستان اشتراک در جنگ های بیرونی نیست.

وی در مورد سیاست خارجی افغانستان اظهار داشت: ” سیاست خارجی ما این است که جهان باید برای نابودی گروه های افراطی در افغانستان بیشتر عمل کنند تا این گروه ها نتوانند به هدف های شان دست پیدا کنند.”

اما، رئیس اجرائیه، در نشست شورای وزیران در واکنش به سپاسگزاری محقق از اشتراک افغانها در جنگ سوریه گفته بود “ما طرفدار جنگ افغانها در هیچ نقطه ای بیرون از کشور نیستیم” و از کوشش های دیگر کشورها در شکست داعش قدر دانی کرد.

محمد محقق در بخشی از این مصاحبه اش هم چنان یاد آور شده است که حلقاتی برای محروم کردن قوم هزاره در کشور تلاش دارند تا این قوم را به حاشیه بکشاند.

او هم چنان تاکید کرد که مردم هیچ گاهی طرفدار رفتن کشور به دهه هفتاد نیست و از خودشان دفاع خواهند کرد.

معاون دوم رئیس اجرائیه در ادامه افزود: ” هزاره ها هزاره های سابق نیست و میتوانند از خود دفاع کنند و برخی ها تلاش دارند که هزاره ها برده باشند.”

سپاسگزاری محمد محقق از اشتراک افغان ها در جنگ سوریه علیه داعش در نشست “محبان اهل بیت” که چندی پیش در تهران برگزار شده بود، واکنش های زیاد و تندی را در داخل کشور به دنبال داشت است.

Trending

خروج از نسخه موبایل