خبرهای تازه

محمد اشرف غنی روز پنجشنبه حلف وفاداری یاد می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس جمهور طی حکمی یک کمیسیون عالی دولتی را برای برگزاری مراسم تحلیف اش ایجاد کرده است.

اعضای این کمیسیون می‌گویند: آمادگی ها از بهر برگزاری مراسم تحلیف آغاز شده است. اما ریاست اجرایی مخالفت خود را با این مراسم اعلام می کند

رییس جمهور با صدور حکمی در سوم حوت، کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف را موظف کرده است تا تمام آمادگی‌ها را به ‌منظور برگزاری باشکوه مراسم تحلیف در مدت پنج روز اتخاذ و در مرحله‌ی اجرا قرار دهد.

طبق این فرمان، متین بیک، رییس ارگان‌های محلی و غلام‌بهاءالدین جیلانی، رییس شورای ولایتی پروان، به ریاست کمیسیون عالی دولتی برای برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور، گماشته شده‌اند.

بر اساس حکم ریاست جمهوری، هارون چخانسوری معین سیاسی وزارت خارجه، وحید عمر و شاه حسین مرتضوی مشاوران آقای غنی، بسم‌الله وزیری، رییس ستاد ارتش، وحیدالله قتالی، معاون امور سیاسی و مردمی دفتر شورای امنیت ملی و الهام عمر هوتکی، سرپرست ریاست عمومی اداره امور، اعضای این کمیته تعیین شده ‌اند.

هیات متشکل کارهای تخنیکی را از روز یک شنبه آغاز کرده اند و این برنامه در ارگ بود.

غلام بهاوالدین جیلانی، رییس کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور، می گوید: “قرار است که تا چند روز آینده در کابل برگزار میشود. پروسه کار برگزاری محفل عملاً آغاز گردیده است.” 

 این کمیته در حالی تشکیل شده است که هنوز هم جنجال‌های ایجادشده پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پا برجاست و ریاست اجرایی این مراسم را نمی پذیرند.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی، گفت: “طبعاً کسانیکه به روایت دوم متوصل شدند از اساس حرکت شان درست نیست، هر تصمیمی را که در آینده اتخاذ کنند، از جانب ما به هیچ صورت نمیتواند قابل قبول باشد.”

همزمان با اعلام برنده‌شدن آقای غنی به حیث رییس جمهور، عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی خود را برنده اعلام کرد و از ایجاد حکومت همه شمول خبر داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل