اخبار ساحوی

محمود کرزی، حصین فهیم و تعدادی از سهمداران شان به پرداخت قرضه های شان حاضر نیستند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک منبع که نمی خواهد از وی نام گرفته شود؛ به آریانانیوز میگوید؛ محمود کرزی، حصین فهیم و تعدادی از سهمداران شان از دو بانک دولتی و دو بانک خصوصی بیشتر از ده میلیون دالر امریکایی قرضه گرفته اند که حاضر به پرداخت آن نیستند.

با آنکه مسوولان این بانک ها حاضر نیستند در برابر کمره سخن بگویند؛ اما تایید میکنند که این افراد بدهکار این بانک ها هستند.

این منبع به آریانا نیوز گفته است؛ حصین فهیم محمود کرزی و تعدادی از سهمداران شان برای سرمایه گذاری در شرکت سمنت غوری 10 میلیون 6 صد هزار دالر امریکایی از پشتنی بانک، بانک ملی فغانستان، عزیزی بانک و افغان یونایتید بانک قرضه گرفته اند که حاضر به پرداخت آن نیستند.
گفته میشود دوشنبه هفته آینده محکمه ابتدایی تجارتی در کابل برگزار خواهدشد تا به این موضوع رسیدگی صورت گیرد؛ اما محمود کرزی میگوید وی سهم اش را به رییس عزیزی بانک فروخته است و آنان حاضراند تا بدهکاری های شان را بپردازند.

میرویس عزیزی رییس بانک عزیزی می پذیرد که سهم آقای کرزی را خریداری کرده و حاضر است پس از حکم محکمه ذمت آقای کرزی را بپردازد.
در همین حال حصین فهیم که از جمله بدهکاران این بانک گفته میشود، حاضر نیست در این مورد نظر دهد؛ اما اعضای مجلس نمایندگان از رییس جمهور میخواهند با بی عدالتی ها وفساد اداری در کشور مبارزه کند.

پیش از این نیز دادگاهی در کابل به دادستانی کل افغانستان فرمان داده بود که دارایی های حصین فهیم و محمود کرزی را از بابت عدم پرداخت وام های کابل بانک منجمد سازد؛ اما گفته می شود تا اکنون آنان بدهکاری های کابلبانک را نیز نپرداخته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل