اخبار ساحوی

مدیر عمومی زندان بدخشان: ساختمان زندان بدخشان غیر معیاری است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

زندانیان در ولایت بدخشان در یک محبس غیر معیاری نگهداری می شوند و از این ناحیه سخت در رنج اند.

مسئولان محبس بدخشان با ابراز این مطلب، خواستار تسریع روند اعمار محبس جدید و انتقال محبوسین از این ساختمان شده اند.

مدیر عمومی محبس بدخشان، هرچند وضعیت معیشتی زندانیان را خوب توصیف می کند، اما تاکید دارد که ساختمان زندان بدخشان حدود یکصد سال قدامت دارد و طی سه دهه جنگ آسیب جدی دیده است.

به گفته او اکنون این زندان با معیار های لازم واستندرد برای نگهداری زندانیان برابر نیست و باید هرچه زود تر محبس  جدید اعمار شود.

مدیر عمومی زندان بدخشان گفت:”وضع معیشتی محبوسین خوب است از نظر البسه واعاشه مشکل نداریم، 80 افغانی مصرف روزانه شان است  تلاش های زیاد داریم سه دهه جنگ محبس صدمه دیده، محبس بسیار قدیمی است بیش از صد سال قدامت دارد. از لحاظ معیاری جای هر بندی دو متر باید باشد  روشنی داشته باشند به او لحاظ این محبس معیاری نیست”.

در همین حال شماری از زندانیان در این محبس از عدم رسیدگی به موقع به دوسیه های شان شکایت دارند.

یکی از زندانیان زن در این زندان گفت:” محکمه اول یک ماه حبس کرده است اما سرنوشت ما معلوم نیست. از محکمه میخواهیم فیصله شود یک خانم دیگه عین مشکل مره داشت  تخفیف گرفت در محکمه دوم است اما  سرنوشت مه معلوم نیست میخواهیم رسیدگی شود”.

یک زندانی دیگر زن گفت:”جرم مه فرار از منزل است پانزده روز شده امده ایم سرنوشت ما معلوم نیست . پایواز های ما نمی گذارند داخل بیاید”.

اما مدیر عمومی محبس بدخشان به شدت این ادعا را رد کرده از نحوه بررسی دوسیه  وعملکرد نهادهای عدلی وقضای در برابر محبوسین بدخشان تمجید می کند.

او گفت: “از سیستم عدلی وقضای تمجید می کنم. گراف محبوسین بالا رفته است. پولیس وظیفه خوده خوبتر انجام داده است سیستم محاکم داریم تماس ها با همه این ادار ه ها برای بررسی دوسیه جدی است. هیچ دوسیه بندی که بی سر نوشت باشد وجود ندارد”.

مدیر محبس بدخشان می گوید در حال حاضر 264 زندانی در این زندان نگهداری می شوند و دوصد نفر دیگر در توقیف خانه ها هستند. به گفته او در میان این زندانیان 13 زن و 5 کودک نیز وجود دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل