خبرهای تازه

مذاکرات رو درو میان حکومت افغانستان و طالبان به زودی اغاز نخواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در افغانستان و آسیای میانه می گوید، مذاکرات رو درو میان حکومت افغانستان و طالبان به زودی آغاز نخواهد شد.

وی تاکید می ورزد که، نمی توان آینده ای را برای چنین مذاکرات تعین کرد.

این دیپلومات روسی همچنان می فزاید، تا زمانیکه طالبان در مذاکرات شرکت نکنند هر گونه گفتگو بیهوده خواهد بود.

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان معتقد است که، نباید انتظار چنین مذاکرات را به این زودی ها کشید. تنها در خزان سال ۲۰۱۶میلادی میتوان در مورد آینده مذاکره با طالبان حرف زد.

دولت افغانستان بر آغاز زود هنگام چنین مذاکرات با طالبان تاکید دارد.

خیر الله آزاد معاون سخنگوی وزارت خارجه میگوید، ما انتظار داریم که مذاکرات مستقیم با طالبان هر چه زود تر آغاز شود و من مطمین هستم که پس از روشن شدن تاریخ برگزاری این مذاکرات گفتگو های مستقیم با طالبان آغاز میشود.

اگاهان نیز دست یافتن به صلح زود هنگام را یک رویا میدانند و معتقد اند که نمیتوان به جنگ ۴ساله افغانستان با یک یا دو دور مذاکره به نمایندگان طالب پایان داد.

میاگل وثیق آگاه امور سیاسی می گوید، اینکه ما می گویم؛ همین که مذاکره آغاز شد، ما به صلح می رسیم، نخیر اینگونه نیست .

در همین حال یک منبع حکومتی به آریانا نیوز می گوید که،تا پانزدهم ماه حمل سال آینده نمایندگان دولت افغانستان و طالبان دو بار با هم دیدار خواهند کرد .طالبان و حامیان شان برای امتیاز گیری بیشتر در این گفتگو ها به حملات شان شدت خواهند داد از همین رو شماری از نظامیان بین المللی نیز در ولایات هلمند،بغلان، کندز و بدخشان که احتمال سقوط ان بدست طالبان میرود جابجا خواهند شد.

گزارشگر:فواد ناصری.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل