خبرهای تازه

مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تعویق افتاده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مراسم تحلیف ریاست جمهوری محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله که قرار بود صبح امروز در ارگ و سپیدار برگزار شود، به تعویق افتاده است.

آمادگی ها برای برگزاری هر دو مراسم امروز دوشنبه، ۱۹ حوت، در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار گرفته شده است.

اما صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در تویتی گفته است که مراسم تحلیف محمد اشرف غنی تا پس از چاشت امروز به تعویق افتاد است.

آقای صدیقی گفته است: “برنامه تحليف رئيس جمهور منتخب جمهوري اسلامي أفغانستان بعد از ظهر امروز برگزار مي گردد.”

در همین حال مراسم سوگند وفاداری آقای عبدالله نیز به تعویق افتاده است. امید میثم سخنگوی ریاست اجرایی به آریانانیوز میگوید که تلاش های کشورهای خارجی برای حل اختلاف ها میان غنی و عبدالله جریان دارد. به گفته وی اگر دو طرف به یک راه حل «معقول» نرسند، مراسم آقای عبدالله به موقع برگزار خواهد شد. 

گفته میشود که دیپلومات های کشورهای خارجی به شمول زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان مشغول میانجیگری برای حل این اختلافات میان غنی و عبدالله اند.

تنش‌ها میان دو طرف زمانی اوج گرفت که کمیسیون انتخابات محمد اشرف غنی را به عنوان رییس چمهوری جدید برنده انتخابات اعلام کرد.

ساعاتی پس اعلام نتایج عبدالله عبدالله در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یک حکومت همه شمول را شکل خواهد داد. این در حالی است که تنها چند کشور معدود پیروزی اشرف غنی را به وی تبریک گفت اما کشورهای دیگر خواهان حل بحران انتخاباتی شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل