خبرهای تازه

مراسم تحلیف موازی؛ غنی یکسو و عبدالله از سوی دیگر

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

قرار است محمد اشرف غنی فردا دوشنبه ۱۹ حوت در ارگ و رقیب اش عبدالله عبدالله در همین روز بگونه جداگانه در قصر سپیدار مراسم تحلیف ریاست جمهوری را برگزار کنند.

ریاست اجرایی می گوید که گفتگوهای میان دو طرف بی نتیجه پایان یافته است و مراسم تحلیف عبدالله عبدالله فردا برگزار می شود. ریاست جمهوری هم می گوید که فردا جشن پیروزی جمهوریت را برگزار میکند.

ازسوی هم محمد اشرف غنی وعبدالله عبدالله همدیگر را برای حضور در مراسم تحلیف شان دعودت کرده اند و همزمان از شماری از کشورها و سفارت خانه ها دعوت شده تا دراین دو مراسم شرکت کنند.

تصویر منتشر شده در تلویزیون ملی نشان میدهد که، ارگ برای مراسم تحلیف محمد اشرف غنی مزین شده است. ارگ گفته که مهمانان خارجی و داخلی زیادی به این مراسم دعوت شده اند از جمله محسن داور و علی وزیر، اعضای جنبش حفاظت از پشتون‌های پاکستان.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، می گوید: “تمام آماده گی ها برای مراسم فردا گرفته شده است، مهمانان زیاد در جشن پیروزی جمهوریت شرکت خواهند کرد.”

در چند قدمی ارگ، کاخ سپیدار برای برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله آماده شده است.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی، گفته است: “گفتگو ها نتیجه ای نداد و فردا قطعاً مراسم تحلیف برگزار می شود.”

وزارت کار، بدون نام بردن از اشرف غنی و عبدالله، خبر داده که فردا از بهر مراسم تحلیف رییس جمهوری در کابل رخصتی عمومی است.

این دو رقیب سیاسی همدیگر را برای حضور در مراسم تحلیف دعودت کرده اند، دعودت شدن همزمان به دو مراسم، انتخاب را برای بسیاری مهمانان خارجی و داخلی دشوار ساخته است.

شیر محمد آخندزاده، عضو مجلس نماینده گان، می گوید: “اکنون نمی دانیم که به کدام مراسم شرکت کنیم، این چالش زا است.”

نصیب مقبل، عضو مجلس نماینده گان، گفت: “در یک کشور دو رییس جمهور، این نگران کننده است.”

منابع می گویند که تلاش های زلمی خلیلزاد و برخی دیپلومات های خارجی، از بهر همسو ساختن محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله بدون نتیجه پایان یافته است. به گفته این منابع، این تلاش ها هنوز هم ادامه دارد تا دوطرف باهم کنار آیند.

Trending

خروج از نسخه موبایل