رویداد های اخیر

مرتضوی خواهان اطلاع رسانی مسلکی پس از هشدار صالح شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۲, ۱۳۹۹)

 شاه حسین مرتضوی، مشارو ارشد رییس جمهور ، پس از گزارش جلسه امنیتی شش و نیم صبح به رهبری امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری،  در یک تویت خواهان اطلاع رسانی مسلکی شده است.

او گفته است که نباید به شیعه هراسی دامن زده شود.

او گفته است:” شیعه هراسی ممنوع! داعش و طالبان دشمن بشریت و افغانستان اند. ما نباید در اطلاع رسانی به شیعه هراسی دامن بزنیم. نوع و شیوه اطلاع رسانی ما باید مسلکی شود و به جنگ روانی دشمن کمک نکند.

این در حالی است که امرالله صالح صبح امروز(شنبه، ۲۲قوس) پس از جلسه شش‌ و نیم در صفحه فیسبوک اش گفته است که “طالبان داعشی” برایش هشدار داده است که اگر زندانیان این گروه اعدام شوند کابل را به کشتارگاه شیعه مبدل خواهد کرد.

او گفته است که طالبان همچنان گفته که افراد اختطاف شده را نیز به قتل خواهند رساند.

صالح در این باره افزوده است: “طالبان داعشی در یک پیام کتبی به ما هشدار داده اند که اگر کسی از زندانیان شان اعدام شد کابل را به مسلخ شعیه تبدیل خواهند کرد و در عین زمان گفته اند که افراد اختطاف شده را سرخواهند برید. “

صالح گفته است که به ریاست امنیت ملی کابل هدایت داده است که از طریق زندانیان “طالبان داعشی به این گروه پیام بدهد که حکومت همه شجره آنها ر میشناشد.”

وی همچنان از قوی قضایه خواسته است روند محکمه افراد دستگیر شده را سرعت ببخشد.

صالح افزوده است که ریاست امنیت ملی کابل  یک شبکه هراس افگن را در در مربوطات این ولایت دستگیر کرده است.

معاون نخست در مورد کشته شدن ملالی میوند، خبرنگار تلویزیون خصوصی انعکاس در ننگرهار، گفته است که این کار را طالبان انجام داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل