جهان

مردم سوریه پای صندوق های رای رفتند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مردم سوریه روز یکشنبه برای انتخاب پارلمان جدید پای صندوق های رای رفتند. این در حالیست که دولت دمشق پس از باز پس گیری بخش های زیادی از این کشور جنگ زده، تحت فشار تحریم های بین المللی  قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۷۴۰۰ حوزه رای گیری ساعت ۷:۳۰ بامداد در بخش های تحت کنترول دولت سوریه ، از جمله برای اولین بار در سنگرهای مخالف سابق، افتتاح خواهد شد.

انتظار می رود که حزب بعث وابسته به بشار اسد رییس جمهوری و متحدانش بیشترین بخش از ۲۵۰ کرسی مجلس را در سومین انتخابات که ۹ سال پیش از زمان شروع جنگ، برگزار می شود، را از آن خود کند.

خبرگزاری دولتی سانا گفت، در آستانه انتخابات، در دو انفجار در دمشق یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

گفته میشود که مخالف واقعی وجود ندارد و حزب حاکم بعث انتظار می رود حاکمیت خود را حفظ کند.

پوسترهای مدعیان برای هفته ها در پایتخت به نمایش گذاشته شده است ، که تعداد ۱۶۵۸ نامزد شامل چندین بازرگان برجسته است.

این انتخابات که دوبار به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است، در شرایطی برگزار می شود که بیشتر مردم سوریه نگران افزایش هزینه زندگی هستند.

بسیاری از نامزدها در حال اجرای برنامه هایی هستند که متعهد به مقابله با تورم و بهبود زیرساخت های ویران شده از جنگ هستند.

اومایا ، زن ۳۱ ساله ای دندانپزشکی سوری گفته است: “قانونگذاران باید تلاش های استثنایی را برای بهبود خدمات انجام دهند.”

میلیون ها سوری که در خارج از این کشور زندگی می کنند، پس از فرار از جنگ که منجر به کشته شدن بیش از ۳۸۰۰۰۰ نفر شد ، واجد شرایط رای دادن نیستند.

اما برای اولین بار، رای گیری در مناطقی که توسط دولت گرفته می شود ، از جمله در منطقه غوتای شرقی در خارج از دمشق و در جنوب شهر ادلب در شمال غربی سوریه انجام می شود.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید، پس از یک سلسله پیروزی های نظامی که توسط متحد کلیدی روسیه حمایت می شود، دولت دوباره ۷۰ درصد از کشور را در دست دارد.

در آخرین نظرسنجی های سال ۲۰۱۶ ، میزان مشارکت ۵۷ درصد بود.

رای گیری امسال در حالی صورت می گیرد که دمشق در تلاش است تا اقتصادی را که با ۹ سال جنگ، تحریم های غربی و از بین رفته و بحران مالی در کشور همسایه لبنان روبرو شده، جبران کند.

برنامه جهانی غذا می گوید ، قیمت مواد غذایی در سوریه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و اکنون ۲۰ برابر پیش از جنگ است.

در کشوری که بیش از ۸۰ درصد مردم در فقر زندگی می کنند، نهاد غذایی سازمان ملل متحد هشدار داده است که مردم سوریه اکنون با یک “بحران بی سابقه گرسنگی” روبرو هستند.

این انتخابات همچنین در حالی صورت گرفت که بشار اسد در این ماه دهه دوم قدرت را شروع کرد هفته ها بعد از آنکه ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه سوریه از جمله برای همسر رییس جمهوری وضع کرد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۱ پیش بینی می شود و نامزدها به تایید کتبی حداقل ۳۵ نماینده مجلس احتیاج دارند.

ولید المعلم وزیر امور خارجه ماه گذشته گفت اسد در قدرت باقی خواهد ماند “مادامی که مردم سوریه می خواهند او بماند”.

Trending

خروج از نسخه موبایل